Domovskou stránku Seznam.cz denně navštíví v průměru více než 2 700 000 lidí. Úpravy i plánované drobné změny se Seznam.cz rozhodl testovat přímo na uživatelích v dlouhodobé betě. Dnes ji spouští. Zatím v ní najdete domovskou stánku s odlehčenějším designem. Další úpravy budou průběžně přibývat celý rok.
Seznam.cz dnes spouští projekt dlouhodobého veřejného betatestování své domovské stránky. Od dnešního dne je možné se v patičce domovské stránky Seznam.cz přepnout a používat ji ve vzdušnějším designu s novým fontem, širším layoutem nebo nepodtrhanými odkazy. Mírně upraveny jsou i jednotlivé boxy na domovské stránce a pozorný uživatel si všimne i dalších pozměněných detailů. Pokud nějaký z boxíků (které je možné považovat za widgety) s obsahem pro přihlášené uživatele zatím není v testu dostupný, bude místo něj zobrazena informace, že se na implementaci pracuje. Postupně tak budou přibývat nejen tyto boxíky, ale i další úpravy, které si mohou zájemci o ladění domovské stránky Seznam.cz zkoušet s předstihem před všemi ostatními. Dnes nasazené novinky se budou testovat minimálně několik měsíců, než se dostanou do ostrého provozu, tedy všem uživatelům domovské stránky Seznam.cz.
„Vzhledem k tomu, kolik lidí denně přichází na domovskou stránku Seznam.cz, víme, že jakoukoliv její změnu musíme dělat postupnou evolucí. Každý, koho zajímá, co se chystáme nasadit do ostrého provozu, se může přihlásit na beta verzi naší domovské stránky a ladit s námi nejnavštěvovanější stránku českého internetu,“ uvádí Marek Vacek, produktový manažer, který má domovskou stránku Seznam.cz na starosti, a dodává: „Máme v plánu zkoušet a testovat tisíc a jednu drobnost, proto budeme rádi, když si vybraných pár tisíc našich uživatelů nechá tuto novou podobu dlouhodobě zapnutou a bude nám průběžně dávat zpětnou vazbu z každodenního používání. Zajímá nás, co jim na nové domovské stránce Seznam.cz vyhovuje, nebo co jim naopak chybí. Testovat budeme alespoň do konce roku.“
Nová domovská stránka je zajímavá i technologicky „Frontend nové domovské stránky Seznam.cz začal nově využívat React a vše je provozováno na platformě Docker. Ta nám pomůže rychleji a jednodušeji nasazovat novinky a úpravy do provozu. Snažíme se o auto deploy, takže provoz i nasazování změn na domovské stránce postupně automatizujeme,“ popisuje jednu zajímavost z backendu nové domovské stránky Seznam.cz Marek Vacek.
Seznam.cz se také rozhodl vyzkoušet svůj algoritmus pro behaviorální cílení na jinou disciplínu, než je reklama. Bude s ním experimentovat při doporučování jednoho z článků, který se objevuje ve výběru zpráv ze serveru Novinky.cz. Zohlední přitom důležitost, respektive aktuálnost dané zprávy i její čtenost.
„Nová domovská stránka Seznam.cz používá technologie, které nejsou podporovány některými staršími prohlížeči. Z tohoto důvodu začne Seznam.cz v průběhu roku postupně ukončovat podporu Internet Exploreru 8 a 9. Je proto dobré upozornit, že redesign domovské stránky tuto změnu odstartuje,“ připomíná Marek Vacek, produkt manažer v Seznam.cz.
Už od samého začátku, konkrétně od roku 1996, kdy byl Seznam jen internetový katalog, viselo ve vzduchu ambiciózní přání. Aby se Seznam jednou stal nejlepším přítelem člověka. Když pak firma vyrostla v úctyhodnou společnost, volba seznamáckého maskota byla jasná – přátelský pes, který pro vás informace spolehlivě vyčmuchá. Jenže „výchova“ takového maskota nebyl vždycky jen sen, ale občas i noční můra.
Naše oddělení regionální inzerce udržuje skrze telesales a telefonní komunikaci blízký vztah s našimi B2B klienty. Account Manageři klientům pomáhají zviditelnit se nejen na seznamáckým platformách, ale také na partnerských webech, kterých máme v současnosti až tři tisíce. Abychom zjistili, jak telesales a telefonní komunikace funguje, oslovili jsme naše kolegy Jakuba Veselého a Aleše Punčocháře.
Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.