Přehledně to nejdůležitější o dopadu blokování technologie FLASH v Google Chrome
14. září 2015
Avizované ukončení podpory technologie FLASH v prohlížeči Google Chrome se stalo minulý pátek, 11. 9. 2015, realitou. Reklama vyrobena pomocí technologie FLASH v rámci tohoto prohlížeče je pro verzi 45 a výše standardně blokována. Co to znamená pro reklamu na službách Seznam.cz? Připravili jsme jednoduchý přehled dostupných alternativních technologií.
Aktuálně je výdej reklamy vytvořené pomocí technologie FLASH na prohlížeči Google Chrome od verze 45 pozastaven. Reklama ve „FLASH-i“ se v této verzi prohlížeče Google Chrome nevydává a tudíž ani nezobrazuje. V nižších verzích však stále funguje.
V rámci standardní bannerové reklamy klientům radíme využít alternativní možnosti výroby bannerů, které technologii flash nevyžadují, ale i přesto ji dokáží plnohodnotně nahradit.
Pro snadnější orientaci jsme vytvořili jednoduchý přehled dostupných technologií, které se aktuálně dají pro výrobu bannerů využít. Klientům tak doporučujeme přejít na statickou reklamu v podobě JPEG či PNG obrázků. V případě požadavku na jednoduchou animaci dostatečně poslouží animovaný GIF či jednodušší bannery v HTML5.
Toto omezení se bezprostředně týká i rich media formátů, které jsou právě na technologii FLASH postavené. S podporou v rámci rich media formátů na našich službách počítáme i nadále.
Náš reklamní systém rozpoznává prohlížeče s plnou podporou technologie flash a reálně zobrazí rich media formáty jen tam, kde je uživatel skutečně uvidí. Nákup rich media formátů postavených na technologii FLASH není pro klienty do konce roku 2015 nijak ohrožen. Rich media formáty zobrazíme na prohlížečích, ve kterých se uživatelům reálně zobrazí.
Pro dotazy a další informace se můžete obrátit přímo na Pavla Lukáče, e-mailem na pavol.lukac@firma.seznam.cz
Svět digitálního marketingu se neustále vyvíjí a přináší nové nástroje, které umožňují inzerentům lépe oslovovat svou cílovou skupinu a efektivněji spravovat své kampaně. Jedním z těchto nástrojů je Samba.ai, platforma pro automatizaci marketingu, která využívá pokročilé umělé inteligence k personalizaci komunikace a zlepšení interakce s klienty. Samba.ai nově nabízí využití retargetingu Skliku. Co to přesně znamená a jaké výhody z toho plynou?
V rámci seriálu o A/B testech se tentokrát podíváme na metriky, kterými vyhodnocujeme naše testy. Konkrétně se zaměříme na metriky ochranné, které slouží k tomu, abychom určili, zda je test v kondici pro vytváření závěrů.
Spravujete stránky obsahující dobré rady ve formě návodů? A líbilo by se vám, kdyby se tyto návody zobrazovaly přímo ve výsledcích vyhledávání? Stačí využít strukturovaná data. Co strukturovaná data jsou a jak je na svých stránkách pro tento účel využít, se dočtete v dalším článku ze série.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.