14. 9. 2015

Přehledně to nejdůležitější o dopadu blokování technologie FLASH v Google Chrome

Avizované ukončení podpory technologie FLASH v prohlížeči Google Chrome se stalo minulý pátek, 11. 9. 2015, realitou. Reklama vyrobena pomocí technologie FLASH v rámci tohoto prohlížeče je pro verzi 45 a výše standardně blokována. Co to znamená pro reklamu na službách Seznam.cz? Připravili jsme jednoduchý přehled dostupných alternativních technologií.

Aktuálně je výdej reklamy vytvořené pomocí technologie FLASH na prohlížeči Google Chrome od verze 45 pozastaven. Reklama ve „FLASH-i“ se v této verzi prohlížeče Google Chrome nevydává a tudíž ani nezobrazuje. V nižších verzích však stále funguje.

V rámci standardní bannerové reklamy klientům radíme využít alternativní možnosti výroby bannerů, které technologii flash nevyžadují, ale i přesto ji dokáží plnohodnotně nahradit.

Pro snadnější orientaci jsme vytvořili jednoduchý přehled dostupných technologií, které se aktuálně dají pro výrobu bannerů využít. Klientům tak doporučujeme přejít na statickou reklamu v podobě JPEG či PNG obrázků. V případě požadavku na jednoduchou animaci dostatečně poslouží animovaný GIF či jednodušší bannery v HTML5.

Toto omezení se bezprostředně týká i rich media formátů, které jsou právě na technologii FLASH postavené. S podporou v rámci rich media formátů na našich službách počítáme i nadále.

Náš reklamní systém rozpoznává prohlížeče s plnou podporou technologie flash a reálně zobrazí rich media formáty jen tam, kde je uživatel skutečně uvidí.  Nákup rich media formátů postavených na technologii FLASH není pro klienty do konce roku 2015 nijak ohrožen. Rich media formáty zobrazíme na prohlížečích, ve kterých se uživatelům reálně zobrazí.

Pro dotazy a další informace se můžete obrátit přímo na Pavla Lukáče, e-mailem na pavol.lukac@firma.seznam.cz

Pavel

image