Po intenzivním vývoji v uplynulých měsících Seznam.cz během září a října spustí řadu inovací ve svých službách, od off-line map světa v mobilu přes vylepšené rozpoznávání ve fotkách a videích až po rozšířené inzertní možnosti pro e-shopy. A to není vše: aby mohl dále zvyšovat intenzitu inovací, nabere desítky nových programátorů.
Novinky pro podzim tohoto roku zahrnují:
– off-line mapy celého světa v mobilu
– ostré nasazení nové domovské stránky
– velká aktualizace Seznam.cz Prohlížeče
– nový reklamní formát pro internetové obchody
– zcela inovovaný server Hry.cz
– horoskopy v mobilu
– vylepšené rozpoznávání obrázků a videí
„Rok 2015 je pro nás sezonou intenzivní evoluce. Od poslední tiskové konference na jaře tohoto roku jsme investovali více než 200 tisíc hodin práce našich vývojářů a programátorů do úpravy současných služeb a vývoje několika zbrusu nových. Dnes oznamujeme jejich spuštění. Kromě toho vyzýváme všechny vývojáře, programátory, produkťáky i návrháře, kteří chtějí být hrdí, že pracují v největší české internetové firmě, ať se nám ozvou. Hledáme další desítky lidí,“ říká k tomu Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.
Mapy celého světa v mobilu off-line
Slíbené aktualizace se dočká aplikace Mapy.cz, do které bude možné stáhnout všechny státy světa tak, aby byly k dispozici v off-line módu. V říjnu si budou moci uživatelé s mobilními telefony s operačním systémem Android stáhnout mapy evropských zemí. Další státy budou během podzimu přibývat. Nejprve země, které píší latinkou, po nich ty, které používají abecedy se speciálními znaky. Aktualizace pro telefony s iOS a Windows Phone budou k dispozici později během roku. „Snažíme se, aby podkladová data pro jednotlivé země zabírala co nejméně místa. Německo se nám zatím nepodařilo dostat pod 1 GB, ale například oblíbená místa letních dovolených, jako je Chorvatsko či Itálie, nebudou o moc větší, než jsou data pro ČR. Zatím nabídneme v off-line módu pouze podkladová data. Na tom, aby šlo v mapách světa i off-line hledat stejně jako v ČR, budeme pracovat v dalším roce,“ komentuje Pavel Zima.
Seznam.cz již představil novou domovskou stránku – jak její redesign, tak její nový technologický podvozek. Zatím dává uživatelům na výběr, zda chtějí používat původní verzi domovské stránky, či tu novou. Novou si zatím vybralo a denně používá přes 30 % uživatelů. V říjnu Seznam.cz přestane s podporou duálního provozu a všem uživatelům bude nabízet pouze novou domovskou stránku Seznam.cz.
Aktualizace Seznam.cz Prohlížeče
Domovská stránka je úzce navázána na Seznam.cz Prohlížeč. Po jeho průběžných úpravách chystá Seznam.cz na říjen velkou aktualizaci, která přinese řadu novinek. Společnost už nyní prozradila, že přibyde funkce, která pracuje s firemním maskotem Krastym a u prohlížených stránek dokáže přímo z výsledků hledání nabídnout doplňující informace. Jde o integraci fulltextového vyhledávání přímo do prohlížeče. „Začali jsme u informací o firmách. Pokud si například prohlížíte stránky konkrétní banky, dokáže k ní Krasty najít a v panelu po pravé straně zobrazit další užitečné informace. Pokud máte zapnutou geolokaci, umí například zobrazit nejbližší pobočku, její otevírací dobu nebo třeba uživatelská hodnocení ze serveru Firmy.cz. Myslíme si, že tyto a další podobné informace je skvělé mít přímo v prohlížeči a nemuset je složitě hledat na různých místech webových stránek, nebo dokonce někde úplně jinde,“ popisuje výhody chystané novinky Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.
Produktové inzeráty pro e-shopy
Seznam.cz na podzim rozšíří inzertní možnosti pro e-shopy – tedy pro klíčovou oblast onlinového byznysu, jíž v roce 2014 podle odhadů proteklo 80 miliard korun. Seznam.cz vychází z toho, že lidé, kteří přesně vědí, jaký produkt chtějí, jej stále častěji hledají rovnou v rámci Seznam.cz Vyhledávání. Spojením databáze produktů na Zboží.cz a informací, které k nim jednotliví internetoví obchodníci mají, s aukčním modelem a principy inzerce v Skliku vznikají nové Produktové inzeráty.Dnes Seznam.cz spouští jejich veřejný test. Produktové inzeráty se budou objevovat přímo ve výsledcích Seznam.cz Vyhledávání vedle TOP pozic Skliku. „Tento nový typ inzerátů bude uživatele přivádět z hledání rovnou na stránky e-shopů. Zboží.cz tak bude mít do budoucna dvě roviny. Jednak kvalitní produktovou databázi, která bude sloužit právě pro vydávání relevantních Produktových inzerátů u výsledků Seznam.cz Vyhledávání. Současně budeme samotné stránky Zboží.cz více posouvat k místu, kam si mohou lidé chodit pro inspiraci k nákupu nebo si budou porovnávat různé možnosti výrobků. Pomáhat jim budeme také postupnými úpravami stránek. Například v současné době na nich testujeme Asistenta – koncept, kdy jsou živí operátoři připraveni uživatelům poradit či cokoliv dohledat a doplnit. Jsou prostě takovými rádci a pomocníky. Uvidíme, kam nás podobné testy do budoucna posunou,“ doplňuje Pavel Zima.
Nové Hry.cz
Novou optikou se Seznam.cz podíval také na koncept serveru Hry.cz. Nabízet pouze možnosti on-line hraní her ve světě, kde každý měsíc vzniknou stovky her pro různé platformy – od tabletů a mobilních telefonů přes herní konzole až po desktopy – již nedostačuje. Proto Seznam.cz na přelomu září a října spustí betu nového konceptu serveru Hry.cz, jenž uživatelům přinese možnost najít si pro sebe tu nejlepší hru a rovnou se k ní dostat. Bude tedy také nabízet možnost stažení, koupě či přímo on-line hraní. Aby se dalo v nepřeberné nabídce her snáze vyznat, spolupracuje Seznam.cz s redakcí odborníků, která bude nejen shromažďovat všechny potřebné informace k hrám, ale hlavně bude hry hodnotit a recenzovat.
Horoskopy v mobilu
Zcela novou aplikaci Seznam.cz chystá pro milovníky horoskopů a astrologie. V nejbližších dnech bude ke stažení aplikace Můj Věštec, která na denní bázi nabídne různé předpovědi – jako horoskop, kartu či číslo dne. Aplikace je postavená na možnosti interakce přímo s věštcem. Kromě klasických horoskopů tak budou mít lidé možnost položit věštci své konkrétní dotazy. Vše je velice jednoduché a intuitivní a funguje na bázi messengeru.
Vylepšené rozpoznávání obrázků
Seznam.cz pracuje i na inovacích ve fulltextovém hledání. Připomeňme, že již hledá v obrázcích a videích na vlastní technologii, nikoliv pomocí partnerských technologií, jak tomu bylo dříve. Kromě implementací fulltextových technologií do svých dalších služeb se věnuje například zkvalitnění rozpoznávání obrázků, což může využívat i v jiných oblastech. „Třeba to, že dokážeme poznat objekt, který je na obrázku, aniž bychom se spoléhali na texty k obrázku připojené, nám umožňuje dělat lepší automatické výřezy fotek u náhledových obrázků ve výsledcích vyhledávání ve zpravodajském obsahu. Dokážeme rozpoznat, kde na obrázku je obličej a automaticky jej umístit do výřezu z fotky poutající na zpravodajský článek,“ doplňuje Pavel Zima.
Televize Seznam meziročně navýšila v prosinci svůj podíl ve sledovanosti o téměř 24 % na trhu tuzemských televizních stanic na 2,29 %. Svým prosincovým a vánočním programovým schématem zasáhla celkem 3,48 miliónů diváků v České republice. Pro posílení své pozice na trhu výrazně navýšila investice na nákup akvizičního obsahu pro rok 2025. Divákům nabídne například zahraniční seriál …
Letos uplyne 80 let od osvobození Československa a konce druhé světové války. Nejčtenější tuzemský zpravodajský server Novinky.cz proto připravil projekt s názvem Rok osvobození, který moderní formou přiblíží klíčové události roku 1945 i týdny po konci války. Jeho součástí budou desítky reportáží, rozhovorů, podcastů a interaktivních materiálů. V rámci projektu Rok osvobození jsou využívány moderní AI …
Na pozici šéfredaktora webu Seznam Zprávy nastupuje od ledna Robert Čásenský. Společně s ním přicházejí do vedení redakce také Jiří Štický a Monika Binarová, oba velmi zkušení novináři. Jiří Štický se stává jedním ze zástupců šéfredaktora, Monika Binarová bude působit v roli projektové manažerky. „Seznam Zprávy ušly za osm let své existence úžasnou cestu. Získaly důvěru …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.