Seznam.cz dnes nasadil do ostrého testu Produktové inzeráty. Ty na dotazy uživatelů přímo vedle výsledků Seznam.cz Vyhledávání zobrazují relevantní inzerci produktů dle aktuálních nabídek e-shopů tak, jak je mají na Zboží.cz. Nový typ inzerátů nasměruje potenciální zákazníky na nabídku daného produktu přímo na webových stránkách internetových obchodů. E-shopy pro tyto účely mohly doposud využívat inzerci pomocí Skliku nebo Zboží.cz. Jejich inzertní možnosti se tímto rozšiřují.
Společnost Seznam.cz dnes v ostrém testu pro uzavřené množství internetových obchodů spustila další možnost, jak inzerovat své produkty. Jde o zcela nové Produktové inzeráty. Ty fungují, podobně jako kampaně v Skliku, na aukčním principu. Lidem se zobrazí ve výsledcích Seznam.cz Vyhledávání vpravo nahoře vedle TOP pozic Skliku, a to včetně obrázku výrobku, ceny a krátkého popisku. „S tím, jakinovujeme technologie našeho fulltextového vyhledávání, jsme stále více schopni určit už ze samotného dotazu, zda má člověk zájem o konkrétní produkt. Pak se ukazuje, že je pro něj i pro nás mnohem příjemnější mu takový produkt rovnou nabídnout, respektive ho přímo dovést na stránky, kde si danou věc může koupit. Pokud poznáme, že stále tápe, nebo potřebuje srovnat parametry či poradit s výběrem, dává smysl jej odkázat na Zboží.cz, kde mu umíme nabídnout odpovědi na podobné otázky,“ komentoval novinku Petr Král, produktový ředitel Seznam.cz.
Produktové inzeráty s sebou tedy přinášejí nejen rychlejší cestu ze Seznam.cz Vyhledávání přímo na stránky e-shopů, ale také zjednodušují inzerentům způsob, jak oslovit již rozhodnuté uživatele. Ti totiž obvykle hledají nejrychlejší cestu ke kýženému produktu, a proto jeho název vepisují rovnou do vyhledávacího pole.
Podle slov Milana Šmída, manažera Zboží.cz, však „podoba Produktových inzerátů není zatím finální. Nyní běží testovací režim, kdy na základě zpětné vazby od uživatelů a podle zájmu inzerentů Skliku budeme novinku postupně testovat a upravovat. Předpokládáme, že budeme ověřovat počet nabídek v rámci Produktových inzerátů, jejich vzhled i umístění ve výsledcích Seznam.cz Vyhledávání.“ Testovací režim nových Produktových inzerátů by měl trvat přibližně do poloviny října. Poté Seznam.cz plánuje zpřístupnění inzerce pro všechny internetové prodejce. „Věříme, že s novým typem inzerce nabídneme inzerentům na jejich hlavní předvánoční sezónu ideální kombinaci reklamních produktů. E-shopy se budou moci zviditelnit třemi pro ně zajímavými cestami – na Zboží.cz, klasicky v Skliku a Produktovými inzeráty,“ dodává Milan Šmíd.
Pro zadávání Produktových inzerátů budou inzerenti využívat svůj účet v Skliku, který si v nastavení propojí s účtem na Zboží.cz. Toto propojení je velmi snadné. Stejně tak principy aukce jsou obdobné, jak je inzerenti znají ze svých kampaní v rámci reklamního systému Sklik. Rozdílné je například to, že oproti běžným kampaním v Skliku Produktové inzeráty nevyužívají cílení na klíčová slova. Relevance se totiž určuje automaticky na základě dotazů uživatelů. Produktové inzeráty přitom vždy zobrazí jen relevantní inzeráty e-shopů vycházející z aktuálních nabídek nahraných v databázi na Zboží.cz. Inzerujícím internetovým obchodům se tedy spolu s aktualizací jejich XML feedů na Zboží.cz současně budou aktualizovat i Produktové inzeráty.
Listopad pro mnohé představuje čas, kdy pořizují adventní kalendáře svým blízkým. Zatímco děti ocení tradičně čokoládové, dospělí budou mít radost spíše z něčeho nápaditějšího. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání a nákupního srovnávače Zboží.cz jsou hitem letošního roku vedle čokoládových kalendářů také čajové, kosmetické nebo alkoholové. Do větší obliby se ale dostávají také ty s erotickou tématikou, zájem o ně je letos dvakrát vyšší než loni.
12. listopadu 2024 rozšíříme technologii měření konverzí Skliku a Zboží.cz. Systém zvládne doměřit více konverzí a budete tak mít přesnější přehled o výkonu vašich kampaní na Seznamu a jeho partnerské síti. V čem změna spočívá a jak se projeví ve vašem účtu?
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v říjnu roku 2024.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.