Na půdě stálého zastoupení České republiky při EU v Bruselu se dnes na konferenci V4 Digital Day sešli zástupci úspěšných digitálních firem ze zemí Visegrádské čtyřky s úředníky, diplomaty a politiky z evropské komise a parlamentu. Cílem je diskutovat s evropskými zákonodárci, jak nebezpečné mohou být některé kroky plánované v rámci tzv. jednotné strategie digitálního trhu. Zástupci Visegrádské čtyřky včetně firem jako Seznam.cz, Allegro Group, Eset či Innomine se shodují na tom, že regulace evropského trhu dopadne negativně právě na evropské firmy a znevýhodní je oproti zahraniční konkurenci.
Konference reaguje na to, že se Evropská unie rozhodla prozkoumat možnosti, jak a zda pomoci fragmentovaným evropským trhům vytvořit jednotnou digitální strategií a v současné době probíhají diskuse k představeným šestnácti krokům strategie nazvané Digital Single Market. Do debaty o potřebách digitálního trhu se dnes zapojili nejen zástupci polských firem Allegro Group a Prowly, slovenských firem ESET a Mentegram, maďarských Magyar Telekom ve spolupráci s Wyze a innomine a českých Seznam.cz, jako spolupořadatele akce, a Costlocker. Konferenci uvedli Martin Povejšil, vedoucí českého stálého zastoupení při EU, eurokomisařka Věra Jourová a Kamila Kloc z týmu komisaře Ansipa.
„Zdá se, že navržená strategie jednotného digitálního trhu zatím jednotlivé evropské země rozděluje v názorech na její užitečnost i dopady. Velice zajímavé je, jak se zástupci Visegrádské čtyřky dokáží v kontrastu s jinými zeměmi EU shodnout na tom, že většina navrhovaných regulací se může negativně podepsat na podnikání právě evropských firem. Pokud totiž regulace bude možné jednodušeji vymoci na evropských firmách než na těch neevropských, což tak téměř jistě bude, dá to naší konkurenci do ruky původně nezamýšlenou konkurenční výhodu. Zkrátka a dobře si pod sebou podřezáváme větev,“ komentuje Michal Feix, ředitel pro právní a legislativní záležitosti v Seznam.cz a také jeden z iniciátorů konference V4 Digital Day.
Zástupci firem ze zemí Visegrádské čtyřky se shodují, že snaha o ochranu evropského digitálního prostoru je pro EU v navržené podobě cestou do slepé uličky. Strategii rozvoje digitální ekonomiky by EU měla místo reaktivnosti na některé nepříznivé trendy zaměřit na aktivní podporu cílů, kterých chce v budoucnu dosáhnout. Stanovené cíle musí být odvážné a globální ze své vlastní podstaty. „Domníváme se, že pokud Evropská unie usiluje například o transparentnost srovnávačů cen jako je Zboží.cz, neměla by je nutit ke zveřejnění obchodních modelů, detailů o způsobech vyhledávání či řazení výsledků. Jde o know-how každé firmy, které v ostré konkurenci logicky drží v tajnosti, aby si zajistila kvalitu a konkurenční výhodu. Cenové srovnavače se tím také brání nekalým praktikám některých e-shopů, které se tyto postupy snaží zneužít pro získání neoprávněně lepší pozice ve výsledcích srovnání. Podobné příklady negativního dopadu chystané regulace by se daly najít snad u každé digitální služby. Za funkční cestu podpory digitálu v Evropě považujeme namísto navrhované detailní regulace především podporu principů samoregulace a lepší podporu digitální vzdělanosti evropských občanů, aby dokázali svá rozhodnutí na internetu dělat zodpovědně,“ dodává Michal Feix.
Na konci května letošního roku představil výbor IMCO Evropského parlamentu soubor pozměňovacích návrhů k připravovanému Aktu o digitálních službách (Digital Services Act, DSA), jehož návrh představila Evropská komise v prosinci 2020. Jakkoli společnost Seznam.cz podporuje evoluci stávajícího právního rámce skrze představený legislativní návrh DSA, vznesla k posledním navrhovaným úpravám spolu s ostatními provozovateli internetových vyhledávačů několik kritických připomínek. …
Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, písemně vyzvala firmu Google k uhrazení částky ve výši 9,072 miliardy korun jako náhradu škody, která Seznamu vznikla v důsledku omezené hospodářské soutěže v oblasti služeb všeobecného internetového vyhledávání. Ta je způsobená zneužíváním dominantního postavení Google na trhu s licencovanými operačními systémy pro chytrá mobilní zařízení a aplikacemi pro mobilní zařízení …
Společnost Seznam.cz se na základě výzvy Evropské komise přihlásila k účasti do pracovní skupiny Stakeholder Dialogue on the application of Article 17 of Directive on Copyright in the Digital Single Market. Minulý týden dorazilo potvrzení, že Seznam.cz se nachází mezi cca 60 dalšími evropskými organizacemi, které Evropská komise akceptovala do dalších jednání. Cílem setkání v rámci dialogu …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.