Společnost Seznam.cz vyhodnotila unikátní kampaň, kterou posunula zažitý formát reklamy jako prodejního nástroje. V projektu „První reklama, která pomáhá“ využila tuzemská internetová jednička své silné mediální zázemí ve prospěch Nadace Terezy Maxové dětem, s níž ji pojí dlouhodobá spolupráce. Interaktivní výzva zacílená na čtenáře nejnavštěvovanějšího zpravodajského serveru Novinky.cz vygenerovala během pouhých devíti dní 3,56 milionů kliknutí na jediný banner. Role garanta se ujal další z partnerů nadace, kterým je ING Bank.
„Mít v kampani 3,56 milionu kliknutí na jediném banneru je sen snad každého výkonového klienta. Nám se to podařilo, protože jsme celý princip reklamy obrátili. Nic jsme neprodávali, namísto toho jsme lidem nabídli jednoduchý způsob, jak během několika málo minut pomoci tam, kde je to potřeba,“ popisuje Pavol Lukáč, key account manažer ve společnosti Seznam.cz a autor unikátního projektu. Ten spočíval v jednoduché výzvě „Klikni a zapoj se taky“ umístěné formou banneru na zpravodajském serveru Novinky.cz.
Jestliže se příjemce rozhodl výzvu přijmout a kliknout, reklamní formát s motivem medvídka Teribear, symbolem stejnojmenného charitativního projektu Nadace Terezy Maxové dětem, se zvětšil na plochu celé obrazovky a podněcoval jej k dalšímu klikání. Finální metou bylo tisíc kliků, jejichž dosažením zajistil přispívající 50 korun ve prospěch červeného hrdiny. Ten jej přitom průběžně informoval o počtu kliků a povzbuzoval k dalším. Pokud se klikajícímu nepodařilo dosáhnout maxima, byla započítána poměrná částka, u níž skončil. „Zajímavým jevem bylo, že pokud už někdo začal, většinou se snažil vyklikat zaokrouhlené částky. Tedy deset, dvacet, třicet nebo čtyřicet korun,“ dodává Lukáč.
Kampaň odkazující na motto medvídka Teribear: „Hrdinou se může stát každý“ byla nasazena na speciálně vytvořené multipozici pouze pro desktopy Leader, iLayer a TopSponzor na serveru Novinky.cz, který ji také mediálně podpořil. V období od 11. 1. do 19. 1. 2016 se do ní zapojilo 6 090 hrdinů. Cíle, tedy 1 000 kliků a částky 50 korun dosáhla polovina z nich. Ti pak svůj „heroický výkon“ mohli sdílet se svými přáteli na Facebooku, což udělalo 1 100 z nich.„Vždy nás velmi těší, když si veřejnost vezme naše projekty či akce za své. Příjemným zjištěním pro nás bylo, že lidé sami od sebe sdíleli myšlenku kampaně na sociálních sítích, ve snaze vybrat co nejvyšší částku pro děti nebo se pochlubit, kolik sami pro podporu vzdělání naklikali. Díky tomu se kampaň nadále šířila, a to bylo skvělé.“doplňuje Terezie Sverdlinová, ředitelka Nadace Terezy Maxové dětem. „První reklamu, která pomáhá“ navíc podpořili na svých sociálních sítích nejen všichni partneři, ale také patronka nadace – Tereza Maxová, patronka projektu Teribear – Renata Langmannová a autor série reportáží Praha vs. prachy internetové televize Stream.czJanek Rubeš.
Úspěch kampaně se projevil i ve výsledcích vyhledávání. Z dat společnosti Seznam.cz vyplývá, že více než dvojnásobný nárůst v hledanosti zaznamenalo klíčové slovo „Teribear“. O polovinu narostla hledanost hesla „ING“ a Nadaci Terezy Maxové dětem hledali uživatelé o třetinu častěji. Pavol Lukáč k tomu říká: „Jedním z cílů kampaně bylo budování povědomí o značce Teribear a to se podařilo. S klasickými bannerovými plochami stráví lidé v průměru 30 sekund. My jsme díky nestandardnímu provedení formátu dosahovali v průměru dvou minut.“ Zvýšený zájem se odrazil také v návštěvnosti e-shopu Teribear. „Během kampaně jsme zaznamenali nadprůměrný zájem o návštěvu e-shopu, která se ustálila na dvojnásobku průměrné návštěvnosti“ konstatuje Terezie Sverdlinová.
„První reklama, která pomáhá“ se netěšila jen zájmu filantropů, ale také hackerů. I na to programátoři při vytváření speciálního banneru mysleli a na nekalé úmysly „hacknout“ jej úpravami v kódu formátu nebo pomocí generování automatického počítadla uměle navýšit vyklikanou částku byli připraveni. „Celkově jsme zaznamenali pět útoků a takto identifikované IP adresy jsme ihned zablokovali. Částkou 178 043 korun tak naklikali skuteční lidé – opravdoví hrdinové,“ uzavírá Pavol Lukáč ze společnosti Seznam.cz a dodává, že poděkování patří také ING Bank, garantovi projektu, který výtěžek na konto Nadace Terezy Maxové dětem připsal.
V našem newsletteru občas propadáme pesimismu z krize tradičních médií. Dnes pro vás ale máme dobré zprávy – stále se objevují nové projekty, které se rozhodly vydat klasickou cestou seriózní žurnalistiky. Na závěr našeho seriálu jsme pro vás vybrali ty nejzajímavější z nich, které se rozhodly nespoléhat na velké mediální domy a vydaly se vlastní cestou.
Od září pro vás pod novým názvem Seznam se s médii pravidelně připravujeme přehled toho nejdůležitějšího ze světa médií. Listopadové vydání nám tentokrát dalo zabrat – v našem seriálu o hlavních českých mediálních domech jsme se totiž postupně dostali až k Seznamu. Psát o nás samotných je občas jako bruslit po tenkém ledě, výsledek vám ale nabízíme s čistým svědomím a jako bonus přidáváme i tři filmové tipy!
Kdo jsou majitelé největších soukromých redakcí a která média mají vlastně v Česku největší vliv? V dalších odstavcích se dozvíte nejen odpovědi na tyto otázky, ale také stručné zpravodajství z mediálního světa nebo náš Tip měsíce na podcast, který by vám neměl uniknout.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.