8. 2. 2016

První reklama, která pomáhá, vygenerovala 3,56 milionů kliknutí prostřednictvím jediného banneru

Společnost Seznam.cz vyhodnotila unikátní kampaň, kterou posunula zažitý formát reklamy jako prodejního nástroje. V projektu „První reklama, která pomáhá“ využila tuzemská internetová jednička své silné mediální zázemí ve prospěch Nadace Terezy Maxové dětem, s níž ji pojí dlouhodobá spolupráce. Interaktivní výzva zacílená na čtenáře nejnavštěvovanějšího zpravodajského serveru Novinky.cz vygenerovala během pouhých devíti dní 3,56 milionů kliknutí na jediný banner. Role garanta se ujal další z partnerů nadace, kterým je ING Bank.

„Mít v kampani 3,56 milionu kliknutí na jediném banneru je sen snad každého výkonového klienta. Nám se to podařilo, protože jsme celý princip reklamy obrátili. Nic jsme neprodávali, namísto toho jsme lidem nabídli jednoduchý způsob, jak během několika málo minut pomoci tam, kde je to potřeba,“ popisuje Pavol Lukáč, key account manažer ve společnosti Seznam.cz a autor unikátního projektu. Ten spočíval v jednoduché výzvě „Klikni a zapoj se taky“ umístěné formou banneru na zpravodajském serveru Novinky.cz.

image

Obrázek ve větší kvalitě ke stažení.

Jestliže se příjemce rozhodl výzvu přijmout a kliknout, reklamní formát s motivem medvídka Teribear, symbolem stejnojmenného charitativního projektu Nadace Terezy Maxové dětem, se zvětšil na plochu celé obrazovky a podněcoval jej k dalšímu klikání. Finální metou bylo tisíc kliků, jejichž dosažením zajistil přispívající 50 korun ve prospěch červeného hrdiny. Ten jej přitom průběžně informoval o počtu kliků a povzbuzoval k dalším. Pokud se klikajícímu nepodařilo dosáhnout maxima, byla započítána poměrná částka, u níž skončil. Zajímavým jevem bylo, že pokud už někdo začal, většinou se snažil vyklikat zaokrouhlené částky. Tedy deset, dvacet, třicet nebo čtyřicet korun,“ dodává Lukáč.

image

Obrázek ve větší kvalitě ke stažení.

Kampaň odkazující na motto medvídka Teribear: „Hrdinou se může stát každý“ byla nasazena na speciálně vytvořené multipozici pouze pro desktopy Leader, iLayer a TopSponzor na serveru Novinky.cz, který ji také mediálně podpořil. V období od 11. 1. do 19. 1. 2016 se do ní zapojilo 6 090 hrdinů. Cíle, tedy 1 000 kliků a částky 50 korun dosáhla polovina z nich. Ti pak svůj „heroický výkon“ mohli sdílet se svými přáteli na Facebooku, což udělalo 1 100 z nich. „Vždy nás velmi těší, když si veřejnost vezme naše projekty či akce za své. Příjemným zjištěním pro nás bylo, že lidé sami od sebe sdíleli myšlenku kampaně na sociálních sítích, ve snaze vybrat co nejvyšší částku pro děti nebo se pochlubit, kolik sami pro podporu vzdělání naklikali. Díky tomu se kampaň nadále šířila, a to bylo skvělé.“ doplňuje Terezie Sverdlinová, ředitelka Nadace Terezy Maxové dětem.  „První reklamu, která pomáhá“ navíc podpořili na svých sociálních sítích nejen všichni partneři, ale také patronka nadace – Tereza Maxová, patronka projektu Teribear – Renata Langmannová a autor série reportáží Praha vs. prachy internetové televize Stream.cz Janek Rubeš.

 

image

Obrázek ve větší kvalitě ke stažení.

Úspěch kampaně se projevil i ve výsledcích vyhledávání. Z dat společnosti Seznam.cz vyplývá, že více než dvojnásobný nárůst v hledanosti zaznamenalo klíčové slovo „Teribear“. O polovinu narostla hledanost hesla „ING“ a Nadaci Terezy Maxové dětem hledali uživatelé o třetinu častěji.  Pavol Lukáč k tomu říká: „Jedním z cílů kampaně bylo budování povědomí o značce Teribear a to se podařilo. S klasickými bannerovými plochami stráví lidé v průměru 30 sekund. My jsme díky nestandardnímu provedení formátu dosahovali v průměru dvou minut.“  Zvýšený zájem se odrazil také v návštěvnosti e-shopu Teribear. „Během kampaně jsme zaznamenali nadprůměrný zájem o návštěvu e-shopu, která se ustálila na dvojnásobku průměrné návštěvnosti“ konstatuje Terezie Sverdlinová.

image

Obrázek ve větší kvalitě ke stažení.

„První reklama, která pomáhá“ se netěšila jen zájmu filantropů, ale také hackerů. I na to programátoři při vytváření speciálního banneru mysleli a na nekalé úmysly „hacknout“ jej úpravami v kódu formátu nebo pomocí generování automatického počítadla uměle navýšit vyklikanou částku byli připraveni. „Celkově jsme zaznamenali pět útoků a takto identifikované IP adresy jsme ihned zablokovali. Částkou 178 043 korun tak naklikali skuteční lidé – opravdoví hrdinové,“ uzavírá Pavol Lukáč ze společnosti Seznam.cz a dodává, že poděkování patří také ING Bank, garantovi projektu, který výtěžek na konto Nadace Terezy Maxové dětem připsal.

image

infografika ve větší kvalitě ke stažení.