Seznam.cz spouští 22. února 2016 na své domovské stránce v A/B testu novou sekci „Z internetu“. Ta nabídne lidem přehled toho nejzajímavějšího, co se právě děje na českém internetu. Články doporučované nově vzniklou redakcí povedou přímým odkazem na webovou stránku zdroje. Testování bude zobrazeno 5 % uživatelů. Budou-li reakce testované skupiny pozitivní, rozšíří tuzemská internetová jednička sekci na všechny.
Články „Z internetu“ se budou zobrazovat ve spodní části domovské stránky Seznam.cz, kde se budou řadit dle data vydání. Z počátku půjde zejména o nenáročné magazínové čtení, reflektující přehled toho nejzajímavějšího, co hýbe českým internetem. Titulky, obrázky i videa budou přímo odkazovat na stránku zdroje. „V průběhu dvou měsíců se test zobrazí 300 000 uživatelů. V případě kladného ohlasu pak sekci nabídneme všem lidem, kteří k nám zavítají,“ říká Marek Vacek, produktový manažer domovské stránky Seznam.cz. Obsah bude v testovacím režimu vybírán ručně nově sestavenou redakcí Seznam.cz.
Obrázek ve větší kvalitě ke stažení (Zdroj: Seznam.cz)
Vznik nové sekce iniciovala podle Marka Vacka potřeba zprostředkovat návštěvníkům domovské stránky obsah, který je skutečně zajímá, a pomoci jim zorientovat se v záplavě informací. „Uvědomili jsme si, že množství obsahu na internetu ve všech oborech za poslední dobu enormně narostlo a udržet si přehled zabere čím dál víc času. Proto bylo naším cílem shromáždit všechny zajímavé a důležité informace na jednom místě. Toto je pro nás první krok, jak na nejnavštěvovanějším místě českého internetu nabídnout lidem přesně to, co je zajímá. Jednoduše a rychle.“
Další vývoj sekce „Z internetu“ bude záviset na tom, s jakou oblibou se novinka v testu setká. „Na základě zpětné vazby budeme funkci dále rozvíjet. Rádi bychom i zde aplikovali systém automatického doporučování obsahu, který by články vybíral s ohledem na preference daného zařízení. Tím bychom dokázali komukoli, kdo zavítá na naši domovskou stránku, nabídnout unikátní obsah přímo na míru,“ vysvětluje Marek Vacek.
V případě, že si tvůrce obsahu bude výslovně přát, aby sekce „Z internetu“ nesměrovala návštěvníky na jeho stránky, bude Seznam.cz toto rozhodnutí plně respektovat. Zpětnou vazbu k funkci je možné posílat standardním postupem, tzn. prostřednictvím odkazu v patičce stánky.
Už od samého začátku, konkrétně od roku 1996, kdy byl Seznam jen internetový katalog, viselo ve vzduchu ambiciózní přání. Aby se Seznam jednou stal nejlepším přítelem člověka. Když pak firma vyrostla v úctyhodnou společnost, volba seznamáckého maskota byla jasná – přátelský pes, který pro vás informace spolehlivě vyčmuchá. Jenže „výchova“ takového maskota nebyl vždycky jen sen, ale občas i noční můra.
Naše oddělení regionální inzerce udržuje skrze telesales a telefonní komunikaci blízký vztah s našimi B2B klienty. Account Manageři klientům pomáhají zviditelnit se nejen na seznamáckým platformách, ale také na partnerských webech, kterých máme v současnosti až tři tisíce. Abychom zjistili, jak telesales a telefonní komunikace funguje, oslovili jsme naše kolegy Jakuba Veselého a Aleše Punčocháře.
Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.