22. 2. 2016

Seznam.cz přečte český internet a připraví vám obsah na míru

Seznam.cz spouští 22. února 2016 na své domovské stránce v A/B testu novou sekci „Z internetu“. Ta nabídne lidem přehled toho nejzajímavějšího, co se právě děje na českém internetu. Články doporučované nově vzniklou redakcí povedou přímým odkazem na webovou stránku zdroje. Testování bude zobrazeno 5 % uživatelů. Budou-li reakce testované skupiny pozitivní, rozšíří tuzemská internetová jednička sekci na všechny.

Články „Z internetu“ se budou zobrazovat ve spodní části domovské stránky Seznam.cz, kde se budou řadit dle data vydání. Z počátku půjde zejména o nenáročné magazínové čtení, reflektující přehled toho nejzajímavějšího, co hýbe českým internetem. Titulky, obrázky i videa budou přímo odkazovat na stránku zdroje. „V průběhu dvou měsíců se test zobrazí 300 000 uživatelů. V případě kladného ohlasu pak sekci nabídneme všem lidem, kteří k nám zavítají,“ říká Marek Vacek, produktový manažer domovské stránky Seznam.cz. Obsah bude v testovacím režimu vybírán ručně nově sestavenou redakcí Seznam.cz.

image

Obrázek ve větší kvalitě ke stažení (Zdroj: Seznam.cz)

Vznik nové sekce iniciovala podle Marka Vacka potřeba zprostředkovat návštěvníkům domovské stránky obsah, který je skutečně zajímá, a pomoci jim zorientovat se v záplavě informací. „Uvědomili jsme si, že množství obsahu na internetu ve všech oborech za poslední dobu enormně narostlo a udržet si přehled zabere čím dál víc času. Proto bylo naším cílem shromáždit všechny zajímavé a důležité informace na jednom místě. Toto je pro nás první krok, jak na nejnavštěvovanějším místě českého internetu nabídnout lidem přesně to, co je zajímá. Jednoduše a rychle.“

Další vývoj sekce „Z internetu“ bude záviset na tom, s jakou oblibou se novinka v testu setká. „Na základě zpětné vazby budeme funkci dále rozvíjet. Rádi bychom i zde aplikovali systém automatického doporučování obsahu, který by články vybíral s ohledem na preference daného zařízení. Tím bychom dokázali komukoli, kdo zavítá na naši domovskou stránku, nabídnout unikátní obsah přímo na míru,“ vysvětluje Marek Vacek.

V případě, že si tvůrce obsahu bude výslovně přát, aby sekce „Z internetu“ nesměrovala návštěvníky na jeho stránky, bude Seznam.cz toto rozhodnutí plně respektovat. Zpětnou vazbu k funkci je možné posílat standardním postupem, tzn. prostřednictvím odkazu v patičce stánky.

Táňa Lálová,

PR Specialista