12. 4. 2016

Server Zboží.cz nově umožňuje e-shopům lépe měřit konverze svých zákazníků

V rámci zkvalitnění servisu směrem k e-shopům Zboží.cz dnes představuje Pokročilé měření konverzí. To e-shopům pomůže nejen ve zpřesnění současných statistik, ale umožní jim získat také detailní informace o provedených objednávkách a lépe poznat svoje zákazníky. Spuštění Pokročilého měření konverzí je snadné, všem zájemcům je k dispozici v administraci provozovny. Na testování novinky se podílel Shoptet.

Proč nasadit Pokročilé měření konverzí

  • E-shopy zjistí víc o provedené objednávce. Nejen že k ní došlo, ale i jaké zboží bylo zakoupeno.
  • Více statistik a detailů o uskutečněných objednávkách, které pomohou zvýšit výkon e-shopu. Do budoucna třeba výpočet podílu nákladů na konverzích.
  • Zpřesnění současných statistik.
  • Díky výhradně šifrovanému spojení a autorizaci pomocí neveřejného klíče jsou data spolehlivá a v bezpečí.
  • Díky asynchronnímu kódu se nezpožďuje načítání stránek e-shopu.
  • Detailnější informace o provedených objednávkách nám umožní lépe analyzovat trh. Budeme tak moci doporučovat produkty, které se skutečně prodávají, a e-shopy, s nimiž jsou lidé spokojeni.

Jak spustit Pokročilé měření konverzí

  1. V administraci své provozovny (Správa provozovny > Měření konverzí) e-shop odsouhlasí obchodní podmínky pro Pokročilé měření konverzí.
  2. Dále je třeba zkopírovat měřící kódy a nechat si je upravit správcem e-shopu. Jak na to popisuje nápověda k Měření konverzí.
  3. Ověřít, zda se informace o objednávkách v pořádku zaznamenávají. Nejlépe pomocí testovacího sandboxu.


Zda jsou měřící kódy správně nasazeny, je možné ověřit v testovacím sandboxu. Zde si každý e-shop vygeneruje testovací kódy a následně zjistí, zda jsou všechny objednávky správně zaznamenány. 

V případě, že e-shop využívá starší měřící kód, nebude nijak k jeho náhradě nucen. Avšak zároveň nebude možné mu zajistit výhody Pokročilého měření konverzí. Proto výměnu starších IFRAME kódů za novější asynchronní doporučujeme pro větší rychlost a spolehlivost.

Pro základní měření konverzí postačí jen frontendová část (JavaScript). Pro Pokročilé měření konverzí je potřeba zasílat i autorizovaná data z backendu.

Pro co největší komfort e-shopů spolupracujeme s výrobci nejběžnějších e-shopových řešení a máme již hotové, popřípadě v nejbližších dnech připravujeme integraci pokročilého měření do jejich systému. Samotný e-shop pak jen vyplní ID provozovny a tajný klíč, které zjistí v administraci své provozovny.  Pokud běží e-shop na méně běžné platformě, je potřeba kvůli nasazení kódů oslovit svého správce.

Více informací o měření konverzí najdete na této stránce Nápovědy. Veškeré dotazy zodpovíme na e-mailu zbozi@firma.seznam.cz 

Tomáš

image