Inzeráty zacílené na retargetingová publika se nyní zobrazují bleskurychle.
Pokud máte pocit, že Sklik nyní oproti minulosti vydává retargetingovou reklamu ve velmi krátkém čase od návštěvy inzerentského webu, je váš pocit správný. Dříve byla díky obrovskému zájmu inzerentů o tento typ cílení prodleva mezi návštěvou webu a zobrazením inzerce v řádu hodin. Nyní vše probíhá do několika minut.
Za zrychlením obrátky stojí úsilí vývojářů i administrátorů Skliku, kompletní výměna databázové technologie a výrazné posílení hardware. Retargetingová data nyní zpracováváme pomocí výpočetního frameworku Apache Spark v Hadoop clusteru tvořeném třiceti servery. Aktuálně uchováváme kolem 150 milionů cookies webových uživatelů v půl milionu aktivních retargetingových seznamů. Tato data máme uložena v in-memory databázi Aerospike, která je permanentně pod zátěží přibližně šedesáti tisíc zápisů za sekundu a každou sekundu (!) se z ní také vydává i víc než 1000 retargetingových inzerátů. Pro vyšší spolehlivost máme celý systém duplicitně ve dvou nezávislých serverovnách. Díky těmto novým technologiím jsme schopni každých pět minut přepočítat všechny retargetingové seznamy pro všechny inzerenty.
Teď si možná říkáte, tolik práce a přitom taková blbost. Ve skutečnosti nám totiž v Skliku o zrychlení výdeje inzerátů zas tak moc nešlo, jakkoli se jím rádi pochlubíme. Posílení databázové technologie se ukázalo nutným předpokladem, abychom z obyčejného retargetingu mohli udělat retargeting dynamický. A věříme, že již zanedlouho budeme schopni dynamický retargeting nabídnout k vyzkoušení našim inzerentům.
Ano, trvalo to. Ale zrychlujeme ;)
Za celý tým Skliku Mira Kvasnica, Standa Raclavský, Jožo Štyrák a Tomáš Kovařík