Po půl roce testování na 5% vzorku návštěvníků domovské stránky nabídne Seznam.cz novou sekci „Články z českého internetu“ všem svým uživatelům. Zpravodajství na domovské stránce tak bude doplňovat magazínový obsah přebíraný i od jiných tvůrců obsahu. Doporučovací algoritmus pak bude automaticky každému skládat obsah na míru.
„Náš dlouhodobý záměr je nabízet lidem na naší domovské stránce jen takový obsah, který je bude zajímat. V ideálním případě při příchodu na Seznam.cz nebudou vědět, kam dřív kliknout, protože vše, co uvidí, pro ně bude lákavé. Proto dnes pro všechny do výběru toho nejzajímavějšího, co se v danou chvíli na českém internetu vyskytuje, přidáváme i články z jiných médií,“ komentuje úpravu domovské stránky Pavel Zima, generální a obsahový ředitel Seznam.cz.
Ve spodní části domovské stránky Seznam.cz od dnešního dne přibude další magazínový obsah, a to v sekci nazvané Články z českého internetu. Část textů je přebírána od jiných médií či tvůrců a odkazuje přímo na jejich stránky, část doplňuje Seznam.cz z vlastních zdrojů. „I díky našemu vyhledávání víme, jaké otázky lidé nejčastěji řeší. Pokud usoudíme, že by bylo užitečné nějaký často hledaný dotaz zpracovat formou článku, naši redaktoři jej napíší a publikují. Jde převážně o články z oblasti hobby a kutilství – například o návody, jak se postarat o zahrádku či jak si zkrášlit bydlení. Do budoucna chceme nabídnout i další témata jako třeba rybaření, houbaření, ale i cestopisy nebo novinky z digitální oblasti. Proto neustále hledáme a přidáváme zdroje zajímavého čtení, případně jej sami vytváříme,“ popisuje Marek Vacek, produktový manažer, který má domovskou stránku Seznam.cz na starosti.
Seznam.cz spustil testování nové sekce své domovské stránky na konci února. Tehdy celý proces výběru článků i jejich nasazení na domovskou stránku dělalo ručně několik editorů, v červnu pak začal Seznam.cz testovat zapojení doporučovacího algoritmu. Nyní systém výběru toho nejzajímavějšího z českého internetu funguje tak, že editoři třídí články z víc než stovky zdrojů, a pokud shledají, že texty splňují požadavky kvalitního magazínového čtení, přidávají je do „robota“ pro automatické doporučování obsahu. Pro čtenáře to znamená, že tím, jak pročítají články, které jim domovská stránka Seznam.cz nabízí, učí automatický algoritmus čím dál lépe rozpoznávat, jaké inspirativní čtení jim má nabídnout při jejich další návštěvě. „Během testu jsme pro zhruba 300 000 lidí vybírali články z více než sta různých zdrojů. Za daných šest měsíců si lidé v nové sekci naší domovské stránky přečetli na sedm milionů článků. Test také ukázal, že zapojením doporučování se povedlo zvýšit počet přečtených článků v sekci z internetu na dvojnásobek,“ doplňuje Marek Vacek.
Jak nová sekce domovské stánky Seznam.cz funguje? Smyslem sekce „Články z českého internetu“ je doplnit obsah domovské stránky Seznam.cz tak, aby lidem na jednom místě nabídla to nejzajímavější z českého internetu. Proto zde Seznam.cz dává prostor i dalším médiím, vybírá přitom autorsky originální obsah magazínového či lifestylového typu. Primárním zájmem společnosti Seznam.cz je přidat na svoji domovskou stránku kvalitní a čtenářsky zajímavý obsah, zahrnutí obsahu z externích zdrojů je ale také podmíněno obchodní dohodou s partnery. Několik editorů pak v Seznam.cz čte a vybírá texty, jež jsou zařazeny do doporučovacího sytému. Ten následně rozvíjí práci editorů tím, že konkrétnímu čtenáři automaticky nabídne články, které budou zajímat právě jeho. Texty, u nichž zvolený titulek a fotka nereflektují obsah a mohou být matoucí, se do výběru vůbec nedostanou.
Zobrazování rizikových míst přímo v aplikaci Mapy.cz navazuje na dosavadní spolupráci Seznamu a Portálu nehod, která začala v loňském roce využíváním mapových podkladů české internetové jedničky pro zobrazování míst nečastějších nehod. Veškerá data, která se do aplikace Mapy.cz automaticky posílají z Portálu nehod, zohledňují nejen počet nehod, ale také jejich závažnost. Řidičům se tak v navigaci zobrazí …
Z důvodu pokračujícího úspěchu na trhu a s tím souvisejícího růstu potřebného k výkonu zpracovávaných dat vybudovala společnost Seznam.cz vlastní, již druhé datové centrum nesoucí název Nagoja. Jedná se tak o další krok na cestě k tomu, stát se zcela nezávislým subjektem na externích dodavatelích. Nová budova zabírá plochu přibližně 1 200 metrů čtverečních a na projektu spolupracovala česká …
Novou, a zároveň první zahraniční pobočku české internetové jedničky Seznam.cz se sídlem v Bratislavě vede od května zkušený profesionál v oboru e-commerce Martin Kaniansky. V roli Country Managera bude řídit a rozvíjet tým několika desítek zaměstnanců, kteří nastoupí na otevřené vývojové a programátorské pracovní pozice. Kaniansky v minulosti pracoval v několika digitálních týmech mediální agentury MediaCom v Bratislavě i v Praze. Následně vedl …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.