Nové kategorie a parametry na Zboží.cz od února 2025
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v lednu roku 2025.
Rozhodli jsme se vylepšit stávající kategorii Oblečení a móda, a proto se lidé od 1. srpna inspirují přímo na Zboží.cz. Proměnili jsme kategorii tak, že kromě porovnání zboží nabídne i aktuální trendy prostřednictvím redakčně sestavených kolekcí. Zároveň jsme upravili celkovou podobu Zboží.cz a nově také najdete ve všech kategoriích i samostatné nabídky internetových obchodů.
Přehlednější kategorie Oblečení a móda
Na první stránce zobrazujeme 48 nabídek s velkými fotkami a informací, o jakou značku se jedná. Po najetí myší na obrázek ukazujeme detailnější název nabídky. Nakupující si tak může lépe prohlédnout nabízené zboží.
V kategorii Oblečení a móda prošlo revizí až 200 podkategorií. Nezůstali jsme však jen u módy. Z původních 2 900 kategorií jsme se rozrostli na 4 000.
Nový vzhled Zboží.cz
Ve výpisu hledaného zboží se u produktů nově zobrazují tři nejdůležitější parametry a u samostatných nabídek tzv. extra message. Jedná se o doplňkové informace k nabídce, třeba jako je doprava zdarma, dárek v ceně a další.
Filtrování v nabídkách jsme upravili tak, aby bylo ještě přehlednější. Nyní je stále rozbalené v postranním menu a je tedy možné v něm jednotlivé parametry upravovat po celou dobu vybírání. Například parametr barvy jsme vizuálně odlišili konkrétní barvou.
Podkategorie jsme umístili do horní lišty a přidali větší fotky, aby jejich prohlížení bylo ještě snadnější.
Oživili jsme i detail a varianty produktu, obrázky se nyní zobrazují vlevo a jsou jasnější.
Zobrazování v konkrétní kategorii
Zejména netechnické či unikátní nabídky teď bude snadnější umístit na výhodnější pozice. Doposud jsme takto zobrazovali pouze produkty.
Co zobrazování v konkrétní kategorii přináší? Internetové obchody mohou získat více zobrazení na lepších pozicích pro své nabídky. Především u netechnických nabídek, které se špatně párují nebo na ně nejsou vytvořeny Produkty, a u unikátních nabídek (ty, které nenabízí nikdo jiný), získají internetové obchody další možnost, jak své nabídky zobrazit hledajícím uživatelům. Obchody mohou lépe a rychleji propagovat novinky na trhu v určité kategorii.
Co je třeba pro správné zobrazování nabídek? Aby se samostatné nabídky zobrazovaly v příslušné kategorii, je potřeba, aby měly ve svém feedu u konkrétní položky tag CATEGORYTEXT s přesným názvem kategorie dle nápovědy.
Co je třeba pro filtrování v nabídkách? Pro filtrování v nabídkách doporučujeme internetovým obchodům, aby měly ve svém feedu naše parametry.
Milan