3. 10. 2016

Zboží.cz je na HTTPS

Pokud váš e-shop stále běží na HTTP, čtěte nyní pozorně. Dozvíte se, co to znamená pro vaše statistiky v Google Analytics. Některé e-shopy totiž už neuvidí návštěvy na e-shop označené ze Zboží.cz.

Přechod Zboží.cz na protokol HTTPS se dotýká zejména e-shopů, které zůstávají na HTTP a zároveň mají neotagované kampaně. Těm se návštěvy ze Zboží.cz budou tvářit jako „direct“ nebo „none“ tzn. přímé návštěvy.

Aby tyto e-shopy získávaly opět komplexní informace z Google Analytics, je třeba udělat jednu ze dvou uvedených věcí.

Tou první je přechod na zabezpečený protokol HTTPS, kterou doporučujeme. Není třeba se toho obávat. Náš kolega Jarda Hlavinka radí, co si při přechodu na HTTPS pohlídat.

Druhou volbou je přidání UTM parametrů do URL ve výpisu položek. V tomto případě je důležité dát pozor na to, aby se nezměnil název samotné položky, protože by mohlo dojít k odpárování z produktů.

František

image