Sdružení pro internetový rozvoj (dále jen SPIR) dnes představilo studii, která zpracovává především dopady digitálního trhu na českou ekonomiku, zachycuje jednotlivé podíly internetové ekonomiky vůči HDP, dále např. i tržby za výkony internetové reklamy od roku 2011 do roku 2015 a jiné zajímavé makroekonomické ukazatele s ohledem na stále rostoucí význam digitálního odvětví.
Státní tajemník pro evropské záležitosti a současně koordinátor digitální agendy ČR pan Tomáš Prouza dnes spolu s předsedou výkonné rady SPIR panem Jánem Simkaničem představili studii veřejnosti a zástupcům médií.
V dokumentu se objevují zajímavá čísla, shrnující rozvoj digitálního oboru v rozmezí let 2011 až 2015. Celkový příspěvek internetové ekonomiky k HDP ČR byl v roce 2015 ve výši 4,13 %, což je nárůst oproti roku 2011 o 15 %. Ze zemí Evropské unie je ČR na 2. místě v podílu tržeb z elektronických prodejů na celkových tržbách (mezi lety 2011 a 2015 v e-commerce došlo k nárůstu tržeb o 84 %) a na 3. místě v nákupu podniků prostřednictvím počítačových sítí. České podniky realizovaly prostřednictvím počítačových sítí 30 % svých tržeb, což je téměř dvojnásobek průměru EU a řadí nás to na 2. místo ze zemí EU, hned za Irsko. Nezanedbatelný je i počet pracovníků v ICT sektoru. Ten v roce 2015 činil 140.418 zaměstnanců.
Pozoruhodný závěr vzešel i z analýzy investic, které vybrané země EU (20 států) vkládají do ICT vybavení a softwaru v poměru k HDP. Zde ČR v roce 2014 zaznamenala nejvyšší podíl investic.
Studie „Česká internetová ekonomika“ je dostupná veřejnosti na této webové stránce: http://www.studiespir.cz/