Od 21. listopadu 2016 do 19. ledna 2017 probíhala soutěž pro studenty Seznam.cz Online Marketing Challenge pod záštitou studentské organizace Click it. Studenti si mohli vyzkoušet reálnou správu PPC kampaní v Skliku. Jaké jsou první dojmy finalistů? A splnila soutěž jejich očekávání?
Studenti měli za úkol zajistit si klienta a vytvořit mu PPC kampaně v Skliku. Pod odborným dohledem se vzdělávali v oblasti PPC a celé tři měsíce pracovali na reálných kampaních včetně stanovení strategie a cílů. Do finále se dostaly 3 nejlepší týmy, které musely svoji práci prezentovat a obhájit před komisí.
Myslíme, že náplň, cíl a zhodnocení soutěže nejlépe popíšou finalisti sami, a proto jsme s nimi připravili krátký rozhovor.
David Burianec a František Voldřich si jako klienta zvolili rodinný podnik na deratizaci JoV. Studují Vysokou školu ekonomickou v Praze a ve svém volném čase hrají v kapele. Kluci v soutěži obsadili 3. místo.
Ivana Tomešová a Tomáš Kolář také studují VŠE v Praze a svůj tým posílili o znalosti Tomáše Laciny z Vysoké školy finanční a správní. Kampaně vytvořili Daňové kanceláři Jelínek a skončili na 2. místě.
Vítězové soutěže a zároveň sportovci Petra Procházková a Vítek Svatoš z FTVS Univerzity Karlovy v Praze pracovali na kampaních zdravé výživy Nutberg.
Proč ses do soutěže přihlásil/a a jaké bylo tvé očekávání?
Ivana: „Studuji komerční komunikaci a jako vedlejší specializaci mám marketing. Ve škole jsme probírali online marketing a PPC kampaně, ale bylo to pouze teoretické a nevěděla jsem, co si pod tím představit. O soutěži jsem se dozvěděla na internetu a vypadalo to, že bych mohla získat praktické zkušenosti.“
František: „Chtěl jsem si vyzkoušet správu a optimalizaci kampaní v Skliku na reálném klientovi.“
Tomáš K.: „Ve škole nám říkají, že marketing je rostoucí odvětí a tohle vypadalo na kvalitní soutěž. Bude to stát pouze náš čas, jinak všechno dostaneme – peníze, podporu, školení.“
Jak soutěž hodnotíš a naplnila tvoje očekávání?
František: „Naplnila. Už jsem o PPC pouze nečetl, ale spravoval kampaně reálně. Zjistil jsme spoustu věcí, nad kterými jsem původně ani nepřemýšlel a teď se mi hezky utřídily.“
David: „Bylo to přínosné. Nebylo to ani tak časově náročné, jak jsem čekal. Doporučil bych to každému, kdo se zajímá o online marketing.“
Co konkrétně ti soutěž přinesla?
Petra: „Díky soutěži jsem zjistila čím bych se chtěla v budoucnu zabývat. PPC kampaně mě bavily a naplňovaly, takže budoucí zaměření na tuto oblast je jasné.“
Vítek: „Soutěž mi přinesla nové zážitky, kontakty a organizační zkušenosti.“
Využiješ tyhle nabyté znalosti do budoucna? Jaké jsou tvoje plány ohledně budoucí práce?
Tomáš L.: „Tyhle znalosti určitě využiji, protože studuji marketingovou komunikaci. Zároveň online marketing je rostoucí odvětví, takže bych se mu chtěl v budoucnu určitě věnovat.“
Tomáš K.: „Nabyté znalosti využiji u státnic, protože mám hlavní obor marketing a zároveň jsem si ze soutěže udělal diplomovou práci. Můj vedoucí byl nadšený, že jsme si kampaň vymysleli sami a reálně na ni pracovali. Líbilo se mu, že to bylo hodně praktické.“
Ve čtvrtek 19. ledna proběhlo na centrále Seznam.cz finále 3 nejlepších týmů. Bylo to odpoledne plné skvělých prezentací a znalostí v oblasti PPC a Skliku. Výkony byly velmi vyrovnané, všichni finalisté odvedli skvělou práci. Přísná porota nemohla odpustit žádný byť jen malý nedostatek a vybrala opravdu toho nejlepšího.
Petro, Vítku, ještě jednou gratulujeme.
Už nyní pracujeme na dalším ročníku, do kterého se budete moci přihlašovat od začátku února. Do soutěže tentokrát zapojíme i naše pobočky v regionech, a tím pádem nebudete muset dojíždět na workshopy do Prahy. „Do dalšího ročníku soutěže chceme zapojit konkrétní vysoké školy a jsme připraveni na mnohem více týmů.“, říká Petra Fuksová, Key Account Managerka Skliku, která soutěž připravuje. Přihlásit se můžete z jakékoliv vysoké školy po celé České republice, sledujte blog a náš Facebook.
Za tým Skliku Karolína Buková