27. 1. 2017

Proběhlo finále studentské soutěže SOMC 2016

Od 21. listopadu 2016 do 19. ledna 2017 probíhala soutěž pro studenty Seznam.cz Online Marketing Challenge pod záštitou studentské organizace Click it. Studenti si mohli vyzkoušet reálnou správu PPC kampaní v Skliku. Jaké jsou první dojmy finalistů? A splnila soutěž jejich očekávání?


Studenti měli za úkol zajistit si klienta a vytvořit mu PPC kampaně v Skliku. Pod odborným dohledem se vzdělávali v oblasti PPC a celé tři měsíce pracovali na reálných kampaních včetně stanovení strategie a cílů. Do finále se dostaly 3 nejlepší týmy, které musely svoji práci prezentovat a obhájit před komisí.

Myslíme, že náplň, cíl a zhodnocení soutěže nejlépe popíšou finalisti sami, a proto jsme s nimi připravili krátký rozhovor.

David Burianec a František Voldřich si jako klienta zvolili rodinný podnik na deratizaci JoV. Studují Vysokou školu ekonomickou v Praze a ve svém volném čase hrají v kapele. Kluci v soutěži obsadili 3. místo.
Ivana Tomešová a Tomáš Kolář také studují VŠE v Praze a svůj tým posílili o znalosti Tomáše Laciny z Vysoké školy finanční a správní. Kampaně vytvořili Daňové kanceláři Jelínek a skončili na 2. místě.
Vítězové soutěže a zároveň sportovci Petra Procházková a Vítek Svatoš z FTVS Univerzity Karlovy v Praze pracovali na kampaních zdravé výživy Nutberg.
 

Proč ses do soutěže přihlásil/a a jaké bylo tvé očekávání?


Ivana: “Studuji komerční komunikaci a jako vedlejší specializaci mám marketing. Ve škole jsme probírali online marketing a PPC kampaně, ale bylo to pouze teoretické a nevěděla jsem, co si pod tím představit. O soutěži jsem se dozvěděla na internetu a vypadalo to, že bych mohla získat praktické zkušenosti.”


 
František: “Chtěl jsem si vyzkoušet správu a optimalizaci kampaní v Skliku na reálném klientovi.”


 
 
Tomáš K.: “Ve škole nám říkají, že marketing je rostoucí odvětí a tohle vypadalo na kvalitní soutěž. Bude to stát pouze náš čas, jinak všechno dostaneme – peníze, podporu, školení.”

 

Jak soutěž hodnotíš a naplnila tvoje očekávání?

František: “Naplnila. Už jsem o PPC pouze nečetl, ale spravoval kampaně reálně. Zjistil jsme spoustu věcí, nad kterými jsem původně ani nepřemýšlel a teď se mi hezky utřídily.”


 
David: “Bylo to přínosné. Nebylo to ani tak časově náročné, jak jsem čekal. Doporučil bych to každému, kdo se zajímá o online marketing.”
 

Co konkrétně ti soutěž přinesla?


 
Petra: “Díky soutěži jsem zjistila čím bych se chtěla v budoucnu zabývat. PPC kampaně mě bavily a naplňovaly, takže budoucí zaměření na tuto oblast je jasné.”


 
 
Vítek: “Soutěž mi přinesla nové zážitky, kontakty a organizační zkušenosti.”
 

Využiješ tyhle nabyté znalosti do budoucna? Jaké jsou tvoje plány ohledně budoucí práce?


 
 
Tomáš L.: “Tyhle znalosti určitě využiji, protože studuji marketingovou komunikaci. Zároveň online marketing je rostoucí odvětví, takže bych se mu chtěl v budoucnu určitě věnovat.”

 
 
Tomáš K.: “Nabyté znalosti využiji u státnic, protože mám hlavní obor marketing a zároveň jsem si ze soutěže udělal diplomovou práci. Můj vedoucí byl nadšený, že jsme si kampaň vymysleli sami a reálně na ni pracovali. Líbilo se mu, že to bylo hodně praktické.”

 

Ve čtvrtek 19. ledna proběhlo na centrále Seznam.cz finále 3 nejlepších týmů. Bylo to odpoledne plné skvělých prezentací a znalostí v oblasti PPC a Skliku. Výkony byly velmi vyrovnané, všichni finalisté odvedli skvělou práci. Přísná porota nemohla odpustit žádný byť jen malý nedostatek a vybrala opravdu toho nejlepšího.

Petro, Vítku, ještě jednou gratulujeme.

Už nyní pracujeme na dalším ročníku, do kterého se budete moci přihlašovat od začátku února. Do soutěže tentokrát zapojíme i naše pobočky v regionech, a tím pádem nebudete muset dojíždět na workshopy do Prahy. “Do dalšího ročníku soutěže chceme zapojit konkrétní vysoké školy a jsme připraveni na mnohem více týmů.”, říká Petra Fuksová, Key Account Managerka Skliku, která soutěž připravuje. Přihlásit se můžete z jakékoliv vysoké školy po celé České republice, sledujte blog a náš Facebook.

Za tým Skliku Karolína Buková