8. 8. 2017
Díky XML značce ITEM_ID ušetříte čas a získáte více kontroly
Chceme, aby e-shopy Zboží.cz využívali naplno, proto představujeme značku ITEM_ID. Jejím úkolem je jednoznačně identifikovat nabídku. Seznámíme vás se třemi výhodami, pro které se vyplatí značku v XML feedu a konverzním kódu uvádět.
1. Urychlení párování
Párovací algoritmus položky rozpozná a napáruje daleko rychleji k odpovídajícímu produktu. Např. pokud byla položka v minulosti napárována, ale nějakou dobu ji e-shop na Zboží.cz neinzeroval a nyní ji chce obnovit.
2. Možnost měnit název i adresu
Spárování přes ITEM_ID otevírá cestu k úpravám titulku nabídky nebo její adresy aniž by se nabídka odpárovala.
3. Ve statistice uvidíte přímou konverzi
Přesnější data umožní lépe vyhodnocovat úspěšnost kampaní a konverze z nich. U pokročilého konverzního kódu nabízí značka ITEM_ID počítání „přímých konverzí“ a počet položek prodaných přes Zboží.cz.

Jak začít?
- Značku <ITEM_ID> přidejte do XML feedu
- Ujistěte se, že každá položka má své ITEM_ID.
- ITEM_ID musí být unikátní pro každou položku a nesmí se pro ni později měnit. Doporučujeme použít např. ID položky z vašeho skladového systému.
- Stejnou hodnotu ITEM_ID uvádějte u položek v Pokročilém měření konverzí – proměnná “itemId”.
Časté chyby
- Opakované generování číselné řady (id=1, id=2, id=3, …) – ITEM_ID musí být pro každou položku unikátní a musí jí zůstat přiřazeno navždy.
- Posílání hodnoty “itemId" v Pokročilém měření konverzí ve špatném formátu. Např. číslo není v uvozovkách – „1001“.
- Posílání rozdílných hodnot ITEM_ID v XML feedu a Pokročilém měření konverzí – pro konkrétní položku musí být hodnota stejná.
Jakékoliv dotazy rádi zodpovíme na e-mailu zbozi@firma.seznam.cz
Karel
