22. 9. 2017

Zboží.cz představuje nové hodnocení e-shopů

Na Zboží.cz mají zákazníci příležitost e-shopům říct, jak jsou s nimi spokojeni. Zákazníci nyní hodnotí nejen celkovou spokojenost s nákupem, ale také servis samotný a zejména to, zda jsou v konkrétním obchodě ochotni nakoupit opakovaně. Výsledné hodnocení pak představuje poměr mezi spokojenými a nespokojenými zákazníky. „Pokud tedy devět z deseti zákazníků bude s nákupem spokojeno, je výsledné hodnocení pro e-shop 90 %,“ vysvětluje Karel Votruba, produktový manažer Zboží.cz.

Namísto číselného vyjádření spokojenosti na imaginární stupnici lidé deklarují ochotu opakovaného nákupu. „Chceme jít cestou co největší transparentnosti hodnocení. Proto se lidí ptáme na to, co konkrétního by pochválili nebo co je zklamalo. Teprve jako doplňkové informace zjišťujeme, zda obchod dodržel termín dodání, jak probíhala komunikace a zda byl zákazník spokojen s procesem dodání“ rozvádí Karel Votruba.

Obrázek ve větší kvalitě ke stažení.

Obchodnici zároveň získávají efektivním způsobem zpětnou vazbu o tom, na které části servisu zákazníkům ještě potřebují zapracovat. Vedle samotné spokojenosti mají lidé možnost také slovního hodnocení. Přímo na Zboží.cz jsou tyto příspěvky upřednostněny, protože dalším zájemcům poskytují relevantnější informace pro rozhodnutí.

Obrázek ve větší kvalitě ke stažení.

Milan