Díky funkci „Doručení do Vánoc“ se lidé na Zboží.cz nemusí obávat vánočních nákupů přes internet. Už při výběru dárků se totiž dozvědí, za jakých podmínek a v jakém termínu e-shopy garantují dodání objednaných věcí. „Informaci lidem zobrazujeme od 1. prosince 2017 prostřednictvím ikonky dárku. Navíc pokud už má někdo jasno v tom, co chce koupit, může na Zboží.cz filtrovat mezi nabídkami e-shopů právě podle garance včasného doručení,“ říká Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.
Už od listopadu Zboží.cz sbírá od e-shopů informace o tom, které výrobky a za jakých podmínek jsou schopny svým zákazníkům garantovat. „Zkušenosti ukazují, že význam rychlého doručení objednávky roste tím víc, čím méně času zbývá do Štědrého dne. Lidé jsou častěji ochotni přistoupit i na ty platební metody, které třeba dosud nevyužívali.“ říká Milan Šmíd a doplňuje: „I přes potřebu sehnat dárek za každou cenu, je nutné pamatovat také na bezpečnost. Poctivost e-shopů na Zboží.cz jsme schopni zaručit, protože všechny inzerující obchody známe a prověřili jsme je už dopředu.“ Základní radou pro všechny situace je nenechat se zlákat až příliš výhodnými nabídkami. Pokud obchod nakupující nezná, měl by si vždy ověřit minimálně pravdivost zveřejněných kontaktních údajů a hodnocení, která získal od předchozích zákazníků.
Jaké dárky letos Ježíšek přinese do českých domácností?
Podle průzkumu společnosti Seznam.cz se letos Češi chystají nakoupit v průměru až šest dárků, přičemž do jednoho mají v plánu investovat kolem pětistovky. Třetina lidí (31 %) říká, že chce za dárky pro své blízké utratit částku mezi třemi a pěti tisíci korun. Další třetina (27 %) bude investovat ještě méně – do třech tisíc korun. „Přitom právě u – na první pohled – levnějšího typu dárků často překročíme předpokládaný rozpočet. Když už vybíráme například pleťový krém pro maminku, chceme, aby byl něčím výjimečný. A proto zvolíme například lepší značku, což je právě faktor ovlivňující cenu výrobku,“ komentuje Milan Šmíd.