E-mailová komunikace, nakupování jídla nebo módy a zábava, to jsou hlavní činnosti, kterým se lidé v Čechách věnují po dobu strávenou na internetu. Ukazují to data nejnavštěvovanější české stránky Seznam.cz, kterou denně prochází téměř šest milionů unikátních uživatelů. Nejvýraznějšími dny jsou pondělí a neděle, kdy se pozornost dělí mezi služby a obsah. Dlouhodobé statistiky zároveň ukazují, že Češi neradi mění své návyky a již několik let konzumují internet takřka podobně. V dopoledních hodinách čtou e-maily, horoskopy a zprávy, navečer se věnují zábavě a nakupování. Na oblíbenosti neztrácí ani sportovní zpravodajství, které se jako jediné těší sledovanosti v průběhu celého pracovního týdne.
„Služby společnosti Seznam.cz prostřednictvím počítačů, tabletů a mobilních telefonů navštíví za hodinu 827 000 unikátních uživatelů, za celý týden je to 5 844 000,“ upřesňuje Martin Pecka, analytik internetové návštěvnosti Seznam.cz. „Obecně můžeme říci, že Češi konzumují zábavu v první polovině týdne, převážně v dopoledních hodinách. Například na volnočasových stránkách, jako jsou lifestylový magazín Proženy.cz či bulvární zpravodajství Super.cz, tráví svůj čas od pondělí do středy během začátku pracovní doby, a to mezi osmou a devátou hodinou až 140 000 unikátních uživatelů,“ dodává.
V pondělí doháníme víkend
Začátek týdne mají Češi na internetu velmi v oblibě. Pondělí je vůbec nejsilnějším dnem, připojeno k internetu je o třetinu více lidí než například v sobotu. „Z našich dat je patrné, že na začátku pracovního týdne lidé čtou v brzkých ranních hodinách horoskopy a vyřizují e-mailovou poštu. Počet odeslaných zpráv atakuje hranici pěti milionů,“ říká David Finger, produktový manažer služby Seznam.cz Email. Zajímavostí je, že během pondělního dne lidé sledují i předpověď počasí a podle toho si pak v tu samou dobu s turistickou aplikací Mapy.cz naplánují výlety. Ještě dopoledne stihnou nakoupit co si prostřednictvím srovnávače Zboží.cz předchozí den na internetu vybrali, nebo odpovídají na inzeráty například služby Sreality.cz nebo Sbazar.cz.
Během oběda se lidé vrací zpět na domovskou stránku Seznam.cz a sledují svůj oblíbený obsah. V pravé poledne si zpravodajský server Novinky.cz otevře vůbec nejvíce lidí v jedné chvíli a o dění ve světě se zajímá na 230 000 unikátních uživatelů. Jen o hodinu dříve vrchol návštěvnosti zažívají Seznam Zprávy.
Po odpoledním pracovním vzepětí se k zábavě lidé vrací kolem sedmé hodiny večer. Sledují videa, ať už pro ponaučení, nebo pro zábavu na internetové televizi Stream.cz. Sport.cz patří k výjimce, protože zapálení fanoušci sledují své oblíbené sporty a výkony nepřetržitě od pondělí do pátku. O víkendu si od něj naopak odpočinou, a to třeba vlastním aktivním pohybem.
Během týdne vedou slevové akce na potraviny
V úterý a hlavně ve středu v sedm hodin večer se až 11 000 unikátních uživatelů poohlíží s nákupním rádcem Kupi.cz po zlevněných surovinách. Do supermarketů pak lidé vyráží ke konci týdne. Prostředek týdne je na internetu velmi podobný pondělku, jen nedosahuje takové intenzity. V pátek více než kdy jindy se zajímáme o to, co bude v televizi. 48 000 unikátních uživatelů soustředí kolem sedmé večerní hodiny svou pozornost na televizní program.
Seznam.cz Email: Odráží, jak často používáme internet
„Je možné říci, že tak, jak často lidé posílají a čtou e-maily, připojují se i k internetu,“ doplňuje Finger. Z dat společnosti Seznam.cz totiž vyplývá, že v neděli odpoledne se už lidé chystají na to, co je v týdnu čeká, a zároveň vyřizují resty. Nejvíce e-mailů je ale odbaveno během pondělí, jelikož hranice odeslaných e-mailů atakuje pět milionů. Denní průměr během pracovního týdne se přitom pohybuje kolem 4,5 milionu odeslaných zpráv.