Na každém webu mohou jednotlivé reklamní formáty dosahovat různých výkonů. Je to dáno tím, že každý web je unikátní. A to nejen designem a obsahem, ale i způsobem, jak uživatelé obsah webu vnímají. Pojďme si projít některá obecná pravidla, která vám pomohou při výběru formátů a implementaci reklamních zón na váš web.
(aktualizováno 29.11.2024)
Uživatel se chová jinak na mobilu a jinak na desktopu, proto pro mobilní a desktopovou verzi stránky webu doporučujeme reklamní formáty optimalizovat zvlášť, tzn. použít jiné formáty a umístit je rozdílně podle toho, co na které platformě funguje nejlépe. Jeden reklamní formát může zahrnovat více rozměrů. Reklamní zóna s více rozměry může dosahovat lepších výsledků, protože do aukce, která probíhá při každém načtení stránky, zahrne širší nabídku relevantní reklamy.
Mobilní verze
Čtverec (SMR mobil)
Formát se umisťuje do výpisu mezi doporučené články nebo přímo do textu článku, zejména pod perex nebo první odstavec. Do delších článků doporučujeme formát SMR mobil umístit za každý čtvrtý odstavec. Do výpisu mezi doporučené články se SMR mobil umisťuje za každý 4. článek. Pro sledování výkonu reklamy na různých pozicích doporučujeme pracovat alespoň se dvěma zónami.
- Rozměr: 480×480 px, 300×300 px nebo 300×250 px
Pop-up mobil (Mobilní branding)
Patří mezi překryvné reklamní formáty fixované k dolnímu okraji stránky. Časování a funkce vyskakovacího okna probíhá na straně partnera, ten musí dodržet předepsaná pravidla chování a vzhledu plochy specifikovaná pro tento formát.
- Rozměr: 500×200 px a 320×100 px
Desktopová verze
Leaderboard
Bývá umístěn v horní části stránky, například nad horním menu, případně nad nebo pod názvem webu. Z důvodu lepší viditelnosti je vhodnější vložit formát až pod název webu. Pokud je totiž umístěn nad jeho názvem, nedosahuje příliš dobrých výsledků – uživatelé ho zpravidla přehlédnou.
- Rozměr: 970×310 px a 970×210 px
Čtverec (SMR)
Nejčastěji se využívá umístění do pravého nebo levého sidebaru nad doporučené další články.
- Rozměr: 300×300 px a 300×250 px
Wallpaper
Doporučujeme umístit přímo do textu článku, zejména pod perex nebo první odstavec. Na těchto místech většinou dosahuje velmi dobrých výsledků.
Skyscraper
Formát se umisťuje na boční stranu webu. Použít můžete i „sticky“ variantu skyscraperu, která se posouvá stránkou webu společně s uživatelem. Díky tomu se reklama zobrazuje delší dobu a zvýšíte tak pravděpodobnost, že si vaší reklamy uživatel všimne.
- Rozměr: 300×600 px a 160×600 px
*Do skyscraperu doporučujeme zahrnout i rozměry formátu SMR, konkrétně 300×300 px a 300×250 px, rozšíří se tím nabídka reklamy, která se v zóně může vykreslit.
Textová reklama
Tento formát dosahuje největší efektivity, když je umístěn bezprostředně na konec článku, konkrétně nad jméno autora, zdroje nebo sdílecí tlačítka. Vzhled titulku a textu doporučujeme stylizovat co nejblíže designu webu.
Rectangle
Umisťuje se v zápatí stránky. Lepších výsledků rectangle dosahuje na webech, kde uživatelé doscrollují až nakonec stránky.
- Rozměr: 970×310 px a 970×210 px
Desktop pop-up
Patří mezi překryvné reklamní formáty fixované k dolnímu okraji stránky. Časování a funkce vyskakovacího okna probíhá na straně partnera, ten musí dodržet předepsaná pravidla chování a vzhledu plochy specifikovaná pro tento formát.
- Rozměr: 970×310 px, 970×210 px a 728×90 px
Mohlo by se vám hodit:
-
Pozorujete na svém webu, že reklama po čase ztrácí svůj výkon?
Uživatelé, kteří často chodí na váš web mohou některé plochy přestat vnímat. Proto je potřeba umístění a typy reklamních formátů s odstupem času optimalizovat. Doporučujeme jednotlivé reklamní zóny na webu průběžně testovat. Testování jedné varianty by mělo trvat alespoň měsíc.
-
Chcete na svůj web umístit i nativní reklamu mezi články?
Služba Seznam Doporučuje vytváří boxy s doporučenými články z jednoho nebo více webů partnera, které doplňuje nativní reklamou. Více informací o službě naleznete tady.
-
Nevíte, jak implementovat překryvný formát?
Překryvné reklamní formáty jsou technicky náročnější na implementaci, proto pokud víte, že tento formát nezvládnete nasadit dle pravidel, kontaktujte agenturu, která zónu vytvoří a implementuje za vás. Pokud by byl překryvný formát nasazen špatně jednalo by se o porušení pravidel a web by mohl být zcela vyřazen z programu Seznam Partner.
-
Chcete na svůj web umístit i další překryvné nebo speciální formáty?
Některé překryvné formáty mohou vytvořit jen vybraní partneři dle typu uzavřené spolupráce, například ověřené agentury. Pokud máte zájem o jiný reklamní formát, než si ve svém účtu můžete vytvořit, kontaktujte nás nebo některou z agentur, která nabízí Sklik reklamu.
Doporučení uvedená výše vyplývají z našeho dlouhodobého testování na webech Seznamu i stránkách našich partnerů. Pokud potřebujete s výběrem vhodného typu reklamního formátu a jeho umístění poradit, kontaktujte nás na seznam.partner@firma.seznam.cz
Návod na vytvoření reklamní zóny v partnerském rozhraní naleznete v nápovědě.
Za tým Seznam Partner Tereza Bassettová