15. 1.

Sklik Partner: Typy bannerů a jejich vhodné umístění

Každá webová stránka je unikátní prostor. Přestože se výkonnost jednotlivých reklamních ploch u různých webů liší a nelze ji nikdy dopředu odhadnout, existují obecná pravidla, kterými je vhodné se řídit, aby byla reklama co nejefektivnější.

U bannerů můžeme rozlišit několik formátů, které mají na obsahových webech své dané místo.

1) Desktopová verze

Podle umístění na webové stránce označujeme bannery:

Leaderboard

Bývá umístěn v horní části stránky – nad (případně pod) názvem webu. V Skliku je možné vybrat z více rozměrů. U desktopové verze jsou to zpravidla rozměry 970×210 px nebo 970×310 px.

Rady a tipy

Jde o první reklamu, kterou návštěvník na stránce uvidí. Při volbě správného rozměru je potřeba zohlednit především uživatelský zážitek a obrat z reklamy. Proto doporučujeme zvolit spíše menší formát, který je lépe viditelný, přestože zabírá menší prostor.

Pro co nejvyšší výkon je z důvodu bannerové slepoty vhodnější vložit banner až pod název webu. Pokud je totiž umístěn nad jeho názvem, nedosahuje příliš dobrých výsledků – návštěvníci jej zpravidla přehlédnou.

Čtverec (SMR)

Mezi nejpoužívanější rozměry patří 300×300 px a 300×250 px. Tento formát se u desktopové verze využívá například v pravé části stránky v boxu s doporučenými články. Často bývá umístěn přímo v textu (zejména u delších článků).

Skyscraper

Banner o velikosti 160×600 px nebo 300×600 px (tento rozměr má lepší viditelnost) je umístěn po stranách webu a je určen především pro desktopovou verzi. Pro co nejvyšší výkon doporučujeme, aby se banner pohyboval na stránce společně s návštěvníkem. Díky tomu se reklama zobrazuje delší dobu a zvyšuje se pravděpodobnost, že na ni návštěvník klikne.

Rectangle

Tento formát se využívá v zápatí. Proto funguje u webů, na kterých návštěvníci rolují až na konec stránky. Mezi typické rozměry patří 970×210 px a 970×310 px.

Formát pod článkem (wallpaper)

Velmi dobře funguje na konci článku ve formátu 480×300 px. Seznam.cz ho využívá i na své hlavní stránce.

2) Mobilní verze

Stále více lidí navštěvuje web přes mobilní telefon. Proto nezapomínejte svůj web optimalizovat i pro tyto formáty.

Leaderboard

Mezi standardní rozměry patří 320×100 px a 300×250 px (případně 300×300 px).

Čtverec (SMR)

Je využíván v seznamu článků na hlavní stránce nebo stejně jako u desktopové verze – v těle článku. Velmi dobře funguje pod textem. Je však vhodné reklamu neoddělovat od článku a v případě, že je autor uváděn pod článkem, umístit reklamu nad jméno autora nebo zdroj.

Rectangle

Formát, který je využívaný v zápatí stránky. Jeho rozměr je 300×300 px.

Přehlednou ukázku možných umístění bannerů na webové stránce si stáhněte v PDF souboru zde.

Tato doporučení vyplývají z našeho testování na interních i externích webech. Každý web je však individuální. Proto, pokud potřebujete s výběrem vhodného banneru poradit, napište nám na sklik.partner@firma.seznam.cz.