12. 2.

Nový valentýnský trend? Ženy se zajímají o dárky pro muže, ukázala data Seznam.cz

Svátek zamilovaných si drahé polovičky už dlouho nezpestřují pouze květinami nebo přáními. Muži sází při výběru dárků na klasiku, jako jsou parfémy nebo spodní prádlo, nebojí se ale zpříjemnit si partnerský život třeba i erotickými pomůckami. Dárky ale mohou letos pravděpodobně očekávat spíš muži, ukazují data Seznam.cz Vyhledávání.

Téměř pětina lidí vyhledávala před svátkem všech zamilovaných inspiraci na dárky pro muže. Zdá se tedy, že na letošního Valentýna budou ve velkém obdarovávat i ženy. „Mezi nejčastěji hledaným zbožím byly pánské trenky, z čehož můžeme soudit, že ženy poptávají nějakou praktickou a cenově dostupnou variantu valentýnského dárku,“ říká Milan Šmíd, manažer Zboží.cz. Přestože spousta lidí tento svátek neslaví, dostává se stále více do hledáčku jejich zájmu. „Naše data ukazují, že svátek přitahuje pozornost lidí, kteří si hledají informace po internetu. Za uplynulý týden se zajímali například o výrazy jako valentýnské dárky nebo právě dárky pro muže,“ popisuje Michal Sedláček z Vyhledávání Seznam.cz.

Češi se erotických pomůcek nebojí

Valentýnskou stálicí jsou erotické pomůcky, vyplývá z dat Zboží.cz. Top produktem je vibrátor. V dnešní době už je na trhu opravdu velký výběr, takže se nemusí vůbec jednat o nevhodný dárek. „Dokazují to i čísla, o vibrátory se zajímalo téměř 13 % lidí,“ upozorňuje Šmíd. Pětina mužů při výběru vůbec neřeší barvu, ale zajímá se hlavně o průměr nebo délku pomůcky.   

Muži vsází mezi dárky na klasiku

Velkému zájmu se těší tradičně parfémy. „V této kategorii se zajímá téměř 50 % zákazníků o výrobce vůně. Je tedy zřejmé, že zákazníci mají svého oblíbeného favorita, kterému dají přednost před ostatními, se kterými by se třeba nemuseli trefit ženě do vkusu,“ dodává Šmíd. Téměř polovina lidí také dává přednost parfémové vodě před parfémem nebo toaletní vodou.  

Minimálně v Čechách prochází láska žaludkem

Kromě hmotných dárků si lidé vyhledávají informace o gurmánských zážitcích. Můžeme se tak domnívat, že spousta z nich chce letos sama převzít iniciativu a místo romantické večeře v restauraci zvolí pohodlí domova. „Téměř 14 % Čechů vyhledává valentýnské menu, ale také valentýnské recepty a dorty, kterými by mohli svého partnera překvapit,“ popisuje Sedláček. Zájem o Valentýna dokazují i obchodní řetězce. „Důkazem toho je prostor v reklamních letácích. Nejčastěji se v nich objevují sekty a tematicky laděné čokolády a bonboniéry,“ vysvětluje Petr Miklík, marketingový manager nákupního rádce Kupi.cz. Z výsledků vyhledávání tedy můžeme konstatovat, že přísloví láska prochází žaludkem pro Čechy rozhodně platí.

Petra Dvořáková

PR specialista