Od středy 21. února zobrazujeme reklamy Skliku na stránce s výsledky vyhledávání na Seznam.cz v upraveném rozložení. Dosavadní rozložení (3 top pozice + 8 bočních či až 2 spodní pozice) jsme upravili na 4 top pozice s možností až 3 spodních pozic.
Úpravou reagujeme na současné potřeby uživatelů při hledání informací na desktopu. Prostor, který jsme získali uvolněním po bočních inzerátech, využijeme pro zobrazování dodatečných informací k hledaným dotazům. Sledovat vylepšení v našem vyhledávači můžete v sekci Vyhledávání na tomto blogu.
Spuštění nového rozložení placených výsledků předcházelo několikaměsíční testování. Z něho vyplynulo, že úprava pomáhá inzerentům, kteří se doteď zobrazovali mimo stávající top pozice, avšak na vyšších pozicích. Zároveň uživatele nezahlcuje množství inzerátů jako doposud.
Co všechno se mění
- Na top pozici se mohou zobrazit až 4 inzeráty.
- Na spodní pozici se mohou zobrazit až 3 inzeráty.
- Boční pozice s textovými inzeráty se už nikde nevydávají (mimo malé testy).
Co se nemění
- Top pozice má minimální práh, který je daný součinem nastavené maximální ceny za proklik a zpětné vazby od uživatelů (CTR). Pokud jej inzerát resp. klíčové slovo nepřekročí, inzerát se na top pozici nevydá (zobrazí se na spodních pozicích, případně vůbec).
- Produktové inzeráty se mohou nadále vydat na boční pozici, stejně tak mezi inzeráty na top pozicích.
- Rozložení výsledků na mobilu a tabletu- až 2 inzeráty na top pozicích a až 2 inzeráty na spodních pozicích.
Za celý tým Skliku Zdeněk “Karotka” Philipp a David Velechovský