21. 2.

Spustili jsme nové rozložení placených výsledků ve vyhledávání

Od středy 21. února zobrazujeme reklamy Skliku na stránce s výsledky vyhledávání na Seznam.cz v upraveném rozložení. Dosavadní rozložení (3 top pozice + 8 bočních či až 2 spodní pozice) jsme upravili na 4 top pozice s možností až 3 spodních pozic.

Úpravou reagujeme na současné potřeby uživatelů při hledání informací na desktopu. Prostor, který jsme získali uvolněním po bočních inzerátech, využijeme pro zobrazování dodatečných informací k hledaným dotazům. Sledovat vylepšení v našem vyhledávači můžete v sekci Vyhledávání na tomto blogu.

Spuštění nového rozložení placených výsledků předcházelo několikaměsíční testování. Z něho vyplynulo, že úprava pomáhá inzerentům, kteří se doteď zobrazovali mimo stávající top pozice, avšak na vyšších pozicích. Zároveň uživatele nezahlcuje množství inzerátů jako doposud.

Co všechno se mění

  • Na top pozici se mohou zobrazit až 4 inzeráty.
  • Na spodní pozici se mohou zobrazit až 3 inzeráty.
  • Boční pozice s textovými inzeráty se už nikde nevydávají (mimo malé testy).

Co se nemění

  • Top pozice má minimální práh, který je daný součinem nastavené maximální ceny za proklik a zpětné vazby od uživatelů (CTR). Pokud jej inzerát resp. klíčové slovo nepřekročí, inzerát se na top pozici nevydá (zobrazí se na spodních pozicích, případně vůbec).
  • Produktové inzeráty se mohou nadále vydat na boční pozici, stejně tak mezi inzeráty na top pozicích.
  • Rozložení výsledků na mobilu a tabletu- až 2 inzeráty na top pozicích a až 2 inzeráty na spodních pozicích.

Za celý tým Skliku Zdeněk “Karotka” Philipp a David Velechovský