27. 4.

Změny v aukci obsahové sítě Skliku

Druhý březnový týden jsme začali postupně upravovat algoritmy, které zařazují inzeráty Skliku do aukce. Obecně se vždy snažíme na reklamní ploše zobrazit v tu chvíli nejvhodnější reklamu. Tedy tu, která bude zajímat uživatele (a pravděpodobně na ni klikne) a zároveň ji tomuto uživateli má zájem zobrazit inzerent a nastavil dostatečnou cenovou nabídku. Co jsme v březnu upravovali?

1. Zpřesnění odhadu úspěšnosti reklamy Skliku

Na webech Seznamu a vybraných partnerských webech se reklamy Skliku zobrazují v prostoru společně s inzercí nakoupenou v garantovaném objemu impresí přes obchodního zástupce Seznamu a RTB (např. Adform).

Díky přesnějšímu odhadu úspěšnosti Skliku v aukci je aukce mezi všemi kanály spravedlivější. V důsledku toho avšak Sklik nemusí vstupovat do stejného množství aukcí.

2. Vylepšená zpětná vazba od uživatelů

V březnu jsme také vylepšili systém zpětné vazby od uživatelů, který odhaduje, nakolik bude inzerát na dané ploše pro daného uživatele zajímavý.

To způsobilo, že někteří inzerenti vidí ve svých obsahových kampaní pokles počtu impresí a tím pádem i prokliků. Zároveň je možné vidět nárůst míry prokliku (CTR). Algoritmus naopak podpořil úspěšné inzeráty a dává častěji šanci inzerátům novým.

Obě nové funkce jsme v průběhu března a dubna testovali a ladili za účelem dosažení optimálního chování, a proto jste mohli zaznamenat průběžné změny v chování a dosahovaném objemu získaných zobrazení.

Co udělat pro opětovné zlepšení výkonu kampaní po nasazení nových funkcí?

  1. Zvyšte atraktivitu inzerátu. Zaujme vaše reklama uživatele? Řeší jeho potřebu? Testujete více variant inzerátu?
  2. Vyberte vhodnější publikum nebo umístění pro cílení. Podpořte umístění a publika zájmů s nadprůměrným CTR, případně jim přizpůsobte inzeráty.
  3. Zvyšte nabízenou cenu za proklik. Doporučujeme však provést až po zapracování doporučení z 1. a 2. bodu.
  4. Pokud potřebujete mít víc pod kontrolou objem impresí, zvažte přechod na platební model CPT. Díky němu není inzerce, jejímž jediným cílem není prodej, pozastavována, pokud nedosahuje dostatečné míry prokliku.
  5. Využijte možností nativní reklamy v Skliku, díky které můžete mít až několikanásobné CTR oproti běžné inzerci.

Obě zmíněné úpravy zajistí spravedlivější aukci a zajistí tak ještě vyšší výkon zajímavým inzerátům. Uživatelům také budeme zobrazovat reklamu, která je pravděpodobněji zaujme.

Tým Sklik