17. 5.

Vylepšujeme rozhraní Skliku

Všichni, kteří pracují s webovým rozhraním Skliku se od 6. 6. 2018 mohou těšit na jeho vylepšení. Změny se týkají především zavedení nových typů kampaní, vylepšení jejich zadávání i editace a také transparentnější práce s regionálním cílením. Pojďme se podívat na blížící se změny podrobněji.

Sklik bude pracovat s typy kampaní

Znáte to. Chcete pracovat jen s kampaněmi pro vyhledávání, nebo jen s produktovými kampaněmi napojeným na feed Zboží.cz. Pokud však máte kampaní v účtu více a předtím jste si je vy nebo váš předchozí správce nepojmenovali vhodnou syntaxí, je to těžké.

Od 6. 6. 2018 budou všechny kampaně v účtech Skliku převedeny na nové typy, které vychází z nastavení jejich sítí.

Kampaně pak budou označeny vizuálně ikonou daného typu:

Ikony kampaní

  • Vyhledávací – kampaň pouze s aktivní vyhledávací sítí
  • Obsahová – kampaň pouze s aktivní obsahovou sítí
  • Produktová – kampaň s produktovými skupinami, pro Produktové inzeráty nebo Dynamický retargeting
  • Videokampaň – kampaň vytvořená za účelem inzerce videí – prozatím není k dispozici
  • Kombinovaná – kampaň, která obsahovala v čase konverze (6. 6. 2018) cílení do obou sítí a zároveň neobsahovala produktovou skupinu

Při konverzi nepřijdete o žádná data a kampaně poběží totožným způsobem jako dosud.

Nově importované kampaně budou vždy automaticky označeny daným typem. V případě, že typ nebude možné jednoznačně identifikovat, bude kampaň označena jako Kombinovaná.

Nové typy kampaní nebudou obsahovat záložky, které pro ni nejsou relevantní – např. u Vyhledávací neuvidíte Umístění, Zájmy a další, takže se budete moci soustředit jen na to podstatné.

Co je na tom nejlepší? Ve filtrech si nyní můžete nechat zobrazit jen kampaně zvoleného či zvolených typů. Tyto filtry si stejně jako jakékoliv jiné filtry můžete pojmenovat a uložit jak pro konkrétní účet, tak pro všechny účty, kam máte přístup.Nastavení filtru Sklik

Nové zadávání kampaní

Chtěli jsme zrychlit zadávání nových kampaní lidem, kteří znají Sklik dobře a vědí, co chtějí nastavit, tak i těm, kteří se chystají na nastavení svých prvních kampaní.

Při přidání nové kampaně je potřeba nejprve zvolit její typ a následně už zadáváte pouze informace, které jsou nutné ke spuštění daného typu kampaně.

Ukázka volby typu kampaně:

Ukázka volby typu kampaně

Ukázka volby formátu reklamy:

Ukázka volby formátu reklamy

Těšit se můžete také na vylepšené UX drobnosti – jako výběr typu dvojklikem, možnost procházení wizardem tam a zpět bez ztráty zadaných dat a další.

Editace kampaní

Díky typům kampaní vidíte i v jejich editaci jen to, co je pro daný typ kampaně možné nastavit. U editace jsme vylepšili propojování se zápisem na Firmy.cz a přidali našeptávač, který práci výrazně urychlí.

Redesignem projde také časové plánování. Obohatili jsme jej o klávesovou interakci. Nově můžete používat CTRL nebo SHIFT a pomocí myši vybírat jednotlivé sloupce, řádky, celé bloky nebo jen buňky. Oproti původnímu časovému plánování můžete vybrat celý jeden blok kliknutím na časové rozmezí, např. 12:00–16:00. Z nových barev bude lépe patrné konkrétní nastavení.

Časové plánování

Transparentnější regionální cílení

Úprava regionálního cílení bude patrná na první pohled. Sklik přejde kompletně na cílení na pevné regiony. Kromě již dostupných krajů nově i na jednotlivé okresy.

Volba radiusu a vlastního polygonu nebude nadále možná. 6. 6. 2018 také proběhne konverze stávajících vlastních oblastí (radiusy a polygony) tak, abychom cílení sjednotili.

Body, které byly vybrány na mapě ve stávajícím cílení a spadají do určitého okresu, způsobí, že bude kampani vybrán celý tento okres.

Příklad:

Máte vybraný vlastní polygon kolem města Brna. V novém cílení uvidíte vybraný Jihomoravský kraj a v něm okres Brno město. Pokud některým z vrcholů polygonu zasahujete mimo území Brno-město, bude vybrán i okres Brno-venkov.

V případě, že používáte vlastní regionální cílení, můžete se již teď podívat, do kterých okresů označené oblasti zasahují, a tedy které okresy budete mít nastaveny po migraci. Cílení si můžete už teď upravit tak, abyste po konverzi cílili pouze na okresy, kde jsou vaši zákazníci. Po migraci, která proběhne 6. 6. 2018, doporučujeme kontrolu nastavených oblastí.

Ukázka cílení na okresy s možností výběr pomocí roletky nebo dle okresů:

Ukázka cílení na okresy s možností výběr pomocí roletky nebo dle okresů

“Proč mi dáváte pryč možnost radiusu a vlastní oblasti? Já jsem ji používal. Potřebuji cílit na menší celek!”

Tuto úpravu jsme v Skliku široce debatovali. Z důvodu přesnějšího výdeje reklamy a plánovaného zlepšení práce s frekvencí zobrazení je nutné, aby systém pracoval s pevnými územními celky. Z průzkumu nejčastějších nastavení vlastního cílení vyplývalo, že většina inzerentů stejně využívá kružnice o průměru cca 30 km, což rozlohou okresům zhruba odpovídá.

V neposlední řadě je třeba říci, že lokalizace pomocí IP adres, což je ve většině případů jediná informace, kterou má systém o prohlížeči uživatele k dispozici, má své technické limity. Regionální cílení na obce nebo jiné malé územní celky dnes vykazuje vysokou míru nepřesnosti a cílení na okresy je tak k uživatelům výrazně transparentnější.

Další vylepšení plánujeme

Kromě v článku již zmíněných videokampaní a avizovaného filtru inventáře pro dynamický retargeting pro vás připravujeme do rozhraní možnost volitelných sloupců. Budete si tak moci v každém účtu a na každé úrovni zvolit nejdůležitější metriky, které potřebujete pro dosažení svých cílů.

Za celý tým Skliku Michal Hadač a David Velechovský