2. 5.

Zboží nově uvede cenu za dopravu a vyzvednutí v sítích výdejních míst

Pro mnoho kupujících je právě cena za dopravu při výběru, ve kterém internetovém obchodě nakoupí, rozhodující. A protože chceme, aby Zboží.cz bylo pro všechny co nejvíce přínosné, přinášíme vám návod, jak si nově nastavit XML feed, aby se vám data správně propsala.

Informace o možnostech dopravy se na Zboží.cz zobrazí sice až v létě, ale rádi bychom měli vše připravené. Proto nám už nyní data můžete zasílat.

Jak nám data poslat

Data o tom, které dopravce nebo sítě výdejních míst využíváte, stejně tak i cenu dopravného, nám můžete dodat formou správně vyplněného XML feedu nebo později v nastavení ve svém adminu.

V administračním rozhraní si navíc budete moci zvolit, zda chcete využívat všechna místa sítě nebo jen vybraná.

Dopravce

I přesto, že Zboží.cz má definovaný seznam dopravců a sítí výdejních míst, které podporuje, může i samotný internetový obchod být dopravcem. Stejně tak každý může prezentovat síť svých výdejních míst.

Seznam podporovaných dopravců a sítí najdete tady:

Nové značky

Do současného XML feedu je možné již přidat novou značku <DELIVERY> ve struktuře:

<DELIVERY>

<DELIVERY_ID> DPD_PICKUP </DELIVERY_ID>

<DELIVERY_PRICE> 100 </DELIVERY_PRICE>

<DELIVERY_PRICE_COD> 149 </DELIVERY_PRICE_COD>

</DELIVERY>

Kde:

DELIVERY_ID – identifikátor dopravce nebo sítě výdejních míst ze seznamu podporovaných

DELIVERY_PRICE – cena s DPH za dopravu nebo vyzvednutí položky při platbě předem

DELIVERY_PRICE_COD – cena s DPH za dopravu nebo vyzvednutí položky při platbě dobírkou

Doprava/vyzvednutí zdarma: <DELIVERY_PRICE>0</DELIVERY_PRICE>

Pokud pro položku, dopravce nebo výdejní místo není dobírka možná, <DELIVERY_PRICE_COD> by nemělo být u položky uvedeno.

Stejně tak pokud není možné položku na výdejní místo nebo konkrétním dopravcem doručit, nesmí být u této položky uveden (např. nadrozměrné položky).

Změny v tagu/značce Extra message

Protože budeme umět říkat konkrétní ceny za dopravu a výdejní místo, stávající extra messages free_delivery a free_store_pickup už pak nebudou potřeba.

Díky upraveným Extra message můžete zaujmout potenciální zákazníky již nyní.

Novinka: Free gift, Free accessories, Voucher jsme rozšířili o možnost připojení textu e-shopu, s omezením na 160 znaků, kde e-shop může uvést, o jaký konkrétní dárek nebo příslušenství se jedná. Tato informace se pak propíše na Zboží.cz.

Nově tedy přibyly tagy/značky:

  •         FREE_GIFT_TEXT
  •         FREE_ACCESSORIES_TEXT
  •         VOUCHER_TEXT

Příklad:

<EXTRA_MESSAGE>free_gift</EXTRA_MESSAGE>

<FREE_GIFT_TEXT>Powerbanka ADATA s kapacitou 12500 mAh</FREE_GIFT_TEXT>

Zbydou nám tedy:

  •         Free_gift
  •         Extended_warranty
  •         Voucher
  •         Free_accessories
  •         Free_case
  •         Free_installation

Pomocí těchto tagů lze přiradit text ke konkrétním extra_message (Free gift, Free accessories, Voucher), přičemž, aby se daná extra_message zobrazila na webu, je podmíněno přítomností příslušné extra_message ve feedu. Jedná se o volitelné tagy. Maximální četnost je 1×.

Na rozdíl od původního nastavení nyní umožňujeme řídit prioritu extra message ve feedu (která má být první, druhá …) – dle pořadí uvedení značky ve feedu. Doporučujeme tedy zkontrolovat své nastavení.

Tým Zboží.cz