Boříme mýtus zvaný Telesales aneb jak to chodí v Seznamu

David Koláček 11. června 2018

Volá vám cizí číslo, vy ho zvednete a na druhé straně se ozve: „Dobrý den, používáte zubní kartáček? Jaký používáte holící strojek? Mám pro vás jedinečnou nabídku!“

Přijde vám to povědomé?

Během pohovorů s kandidáty se často setkáváme s obavami typu – nechci volat studené kontakty a někomu něco nutit, přemlouvat ho, otravovat, celý den jen volat, apod. Tohle totiž napadne drtivou část z nich, když slyší slova Telesales či Obchodník po telefonu.

U nás v Seznamu to ale takhle rozhodně nefunguje. A v čem jsme tedy jiní?

Na to jsme se zeptali přímo našich obchodníků. Zajímalo nás totiž, jak vnímají Telesales v Seznamu. V čem vidí největší rozdíl ve srovnání s jinými Telesales? Co bylo a je pro ně motivací pracovat na tomto oddělení a právě v Seznamu?

Odpovědi byly téměř totožné.  NEjsme žádné callcentrum, NEmáme žádné callscripty (scénář telefonního hovoru). Když položíme telefon, nedrnčí nám další hovor. S klienty si povídáme na přátelské úrovni. Máme portfolio, o které se staráme, takže po čase komunikujeme jako „staří známí“. Když voláme novým klientům (a takových hovorů je cca 20%) a představíme se jako Seznam, klienti jsou zpravidla rádi, že jim voláme. Nabízíme kvalitní služby v online marketingu a tím se i sami v oboru vzděláváme, protože se v něm pořád něco děje.

Seznam.cz používá 95% české populace.

Důležité je zmínit, PROČ klientům či potenciálním klientům obchodníci volají? S ČÍM je osloví?

Seznam, prostřednictvím našich šikovných obchodníků na Telesales, klientům pomáhá uspokojit potřeby v rámci online marketingu. Ať už se jedná o zviditelnění firmy jako takové, na katalogu Firmy.cz, nebo podporu prodeje konkrétního zboží/služby pomocí PPC reklamy či Zboží.cz. Pro správné fungování reklamy a splnění očekávání klienta musí obchodníci nejdříve zjistit jeho potřeby. Co klient, to originál, proto je každý hovor jiný. Ať z časového hlediska nebo potřeb klienta. Úkolem obchodníka je s klientem naplánovat a následně také vyhodnocovat jeho online kampaně.

Nesmíme zapomenout na podporu, kterou naši obchodníci mají při zpracování požadavků klienta. Jsou jim k dispozici kolegové Optimalizátoři PPC kampaní, Konzultanti, Specialisti na daný produkt či službu. S tím souvisí i vzdělávací proces obchodníků (nejen) u našich interních trenérů a pomocí elearningu, obchodníci zlepšují své obchodní a komunikační dovednosti a zároveň se stávají odborníky na online marketing.

Právě tohle je jedna z motivací dlouhodobé spolupráce. Stěžejní je samozřejmě i atmosféra na pracovišti. S kolegy na „tykačku“ od prvního dne, dobré (někdy i špatné :-)) vtípky u kávy v kuchyňce, zároveň soukromí na práci a žádné překřikování. Pohodu podporují naši čtyřnozí kamarádi, kteří s námi tráví čas v práci.

Být obchodníkem na telefonu je kus odvedené práce každý den, která posouvá dál nejen vás, ale i ty, se kterými pracujete a spolupracujete.

David Koláček

Manažer náboru

Sdílet na sítích