Jak na Zboží.cz: Vše kolem registrace

2. července 2018

Počínaje tímto úvodem budeme pravidelně publikovat nový seriál „Jak na Zboží.cz”. Cílem je shrnout všechny užitečné informace na jedno místo a poskytnout je ve srozumitelné formě všem, kdo aktivně pracují se službou Zboží.cz. Na začátku se dozvíte vše, co potřebujete vědět před spuštěním inzerce.

Každý den se na Zboží.cz registrují nové e-shopy, aby získaly více objednávek. Nejvíce registrovaných e-shopů je z oborů Dům, byt a zahrada a Oblečení a móda. Rozdělení nových registrací podle 10 nejčastěji zastoupených oborů můžete vidět v grafu níže. Jedná se o data za prvních 6 měsíců letošního roku.

Na co si dát pozor, aby se mohl nový e-shop začít zobrazovat na Zboží.cz?

  1. Pravidla pro internetové obchody
  2. Seznam účet
  3. XML feed
  4. Seznam Peněženka

1. Pravidla pro internetové obchody

Základní podmínkou je mít funkční e-shop, který je kompletně v českém jazyce. Na e-shopu musí být uvedeno IČO, kontaktní údaje (telefon nebo e-mail), sídlo, korespondenční adresa a obchodní podmínky. Pokud provozujete na jedno IČO více e-shopů, je možné registrovat všechny, a to za podmínky, že se nejedná o překrývající se sortiment.

Na Zboží.cz se může registrovat i zahraniční zákazník, ale za předpokladu, že má e-shop v českém jazyce, prodává zboží v českých korunách a zajišťuje po Česku dopravu.

Pozor na to, že některý sortiment není na Zboží.cz možné nabízet. Jedná se o tyto kategorie zboží:

  • střelné zbraně podléhající vlastnictví zbrojního průkazu
  • auta a všechna další vozidla, která musí být v Registru vozidel
  • služby, dárkové poukazy, zážitky, wellness pobyty, kurzy, předplatné
  • zájezdy a ubytování
  • živá zvířata
  • nemovitosti
  • zboží druhé jakosti, bazarové, rozbalené, použité, repasované apod.
  • tabákové výrobky a veškerý sortiment elektronických cigaret

Erotický sortiment je povolený. Kompletní výpis toho, co není možné na Zboží.cz nabízet, najdete v Pravidlech pro internetové obchody.

Každou novou registraci ručně kontrolujeme a schvalujeme. Díváme se na to, zda e-shop splňuje všechny podmínky, má funkční feed apod. Pokud narazíme na nějaký nedostatek, vyzveme klienta k nápravě.

2. Seznam účet

Pro registraci na Zboží.cz je potřeba vlastnit účet na Seznamu. Pokud ho ještě nemáte, můžete si buď vytvořit nový, nebo lze zaregistrovat libovolnou vlastní adresu dle instrukcí v Nápovědě. Účet na Seznamu vám otevírá přístup k využití Klientské zóny, kde probíhá registrace do Zboží.cz.

Do Klientské zóny se přihlásíte na stránce klient.seznam.cz svým uživatelským jménem a heslem a v levém menu zvolíte možnost Registrace. Následně kliknete na odkaz vedoucí na registrační formulář na Zboží.cz. Registrace na Zboží.cz je zdarma.

3. XML feed

Součástí registračního formuláře je pole pro vyplnění adresy XML feedu. To je datový soubor, který obsahuje informace o všech položkách v e-shopu. Pro získání XML feedu se prosím poraďte se svým webmasterem, nebo se obraťte na poskytovatele platformy pro váš e-shop.

Z vyplněné URL feedu si bude Zboží.cz pravidelně stahovat informace o jednotlivých položkách e-shopu. Feed musí být vytvořený dle specifikace a více se o něm dozvíte v příštím díle.

4. Seznam Peněženka

Aby se nabídky e-shopu začaly zobrazovat na Zboží.cz, je potřeba dobít kredit do Seznam Peněženky. Doporučujeme nastavit automatické snadné platby kartou, abyste měli jistotu, že kampaň nestojí kvůli vyčerpanému kreditu.

Z Peněženky se strhávají platby za jednotlivé prokliky ze Zboží.cz do e-shopu. Každý proklik je zpoplatněn minimální cenou od 0,50 do 2 Kč bez DPH dle výše prodejní ceny. Zobrazení nabídek je zdarma, e-shop platí pouze za přivedeného zákazníka do e-shopu.

Důležité informace na závěr

Jakmile se nový e-shop zaregistruje, má funkční feed a kredit v Peněžence, na Zboží.cz se začíná zobrazovat do 2 hodin. Po registraci se automaticky vytvoří detail obchodu, v němž mohou zákazníci hodnotit svou spokojenost s nákupem.

Registrovat se na Zboží.cz je kromě Klientské zóny možné také prostřednictvím některého z podporovaných e-shopových řešení.

Registrací do služby Zboží.cz vznikne současně zápis klienta do služby Firmy.cz. Do profilu na Firmy.cz se nahrává firemní logo, které se zobrazuje u nabídek e-shopu na Zboží.cz.

Kampaň na Zboží.cz je možné kdykoli dočasně deaktivovat, např. při víkendové odstávce e-shopu.

Kredit můžete převést na další účty ve své Peněžence, které jsou ověřené na vaše IČO.

Účet, pod nímž se e-shop registroval na Zboží.cz, lze později kdykoli změnit. Stačí ho v administračním rozhraní převést na jiný účet.

Dojde-li u provozovatele e-shopu ke změně IČO, je nutná nová registrace na Zboží.cz. Původní provozovna pod zaniklým IČO bude ze Zboží.cz vyřazena.

Chcete-li svou inzerci na Zboží.cz zastavit (např. z důvodu ukončení živnosti), napište nám na zbozi@firma.seznam.cz. Po 365 dnech od vyřazení e-shopu ze Zboží.cz bude automaticky odstraněn i detail obchodu, který byl vytvořen při registraci.

Sdílet na sítích