Jak na Zboží.cz: Doprava a výdejní místa

Veronika Geltner 13. srpna 2018

Třetí díl se věnoval významu nejdůležitějších značek v XML feedu pro Zboží.cz. V tomto díle se zaměříme na to, jak pracovat s informacemi o dopravě a osobním odběru.

Služba Zboží.cz coby vyhledávač a zdroj informací pomáhá lidem s nakupováním na internetu. Jeden z faktorů, který výrazně ovlivňuje rozhodování návštěvníků Zboží.cz, v jakém internetovém obchodě nakoupí, jsou možnosti dopravy. Především doprava zdarma a osobní vyzvednutí zdarma představují výraznou konkurenční výhodu, která hraje ve prospěch e-shopu.

Mít správně vyplněné dopravce a výdejní místa tedy představuje jednu z podmínek toho, jak ze Zboží.cz získat maximum. V našich videonávodech se dozvíte, jak nastavit dopravu i výdejní místa.

Zobrazení možností dopravy v detailu produktu
Zobrazení možností dopravy u samostatné nabídky

Naopak obchody, které dopravu a výdejní místa nemají vyplněné vůbec, před konkurencí ztrácí.
Zboží.cz umožňuje uvádět možnosti dopravy dvěma způsoby – prostřednictvím XML feedu nebo administrace. Volba je vždy současně platná pro dopravu i výdejní místa. Nelze mít nastavené jedno z XML feedu a druhé z administrace.

1) Nastavení prostřednictvím administračního rozhraní

Tento způsob je vhodný pro e-shopy s jednoduchými možnostmi dopravy. Výhodou je rychlá možnost si vše nastavit v administraci bez nutnosti úpravy XML feedu. Nevýhodou je, že není možné nastavit výjimky pro jednotlivé položky. Pokud tedy například e-shop nabízí v rámci jedné kategorie položky s různými možnostmi dopravy, je řešením posílat data o dopravě v XML feedu.

Nastavení dopravy

Z rozbalovacího „menu“ vyberte dopravce, který doručuje zboží z vašeho internetového obchodu, a potvrďte kliknutím na tlačítko Přidat.

Dále je nutné nastavit ceny dopravy při platbě předem nebo na dobírku. K dispozici je stručné či pokročilé nastavení. Pokud první kolonku necháte prázdnou, znamená to cenu od jednoho haléře do určené částky. Necháte-li prázdnou druhou kolonku, znamená to cenu od určené částky výše. Pokud ceny dopravy nevyplníte, informace o dopravě se na Zboží.cz nezobrazí.
Dopravců můžete nastavit více a k dispozici je i možnost vlastní přepravy.

Nastavení výdejních míst

 Z rozbalovacího „menu“ vyberte výdejní síť a potvrďte kliknutím na tlačítko Přidat.
Kliknutím na „Upravit“ zvolte, zda pro vybranou síť chcete všechny pobočky nebo jen vybrané. Dále je nutné nastavit ceny za vyzvednutí při platbě předem nebo na dobírku. K dispozici je stručné či pokročilé nastavení. Pokud ceny za vyzvednutí nevyplníte, informace o výdejních místech se na Zboží.cz nezobrazí.
Sítí výdejních míst můžete nastavit více. K dispozici jsou i vlastní výdejní místa (pobočky).

2) Nastavení prostřednictvím XML feedu

Toto nastavení je určené pro e-shopy, kterým z nějakého důvodu nevyhovuje nastavení v administraci. Výhodou je možnost uvádět v XML feedu u každé položky různá data.

Nastavení dopravy

Informace o možnostech dopravy u položky lze uvést prostřednictvím značky DELIVERY. Ta musí mít tuto strukturu:

<DELIVERY>
<DELIVERY_ID>DPD</DELIVERY_ID>
<DELIVERY_PRICE>100</DELIVERY_PRICE>
<DELIVERY_PRICE_COD>149</DELIVERY_PRICE_COD>
</DELIVERY>

DELIVERY_ID – identifikátor podporovaného dopravce
DELIVERY_PRICE – cena s DPH za dopravu při platbě předem
DELIVERY_PRICE_COD – cena s DPH za dopravu při platbě dobírkou

Používané dopravce nezapomeňte nastavit také v administraci.

Pokud bude e-shop pouze posílat dopravce v XML feedu, ale nebude mít tohoto dopravce přidaného i v administraci, informace se na Zboží.cz nezobrazí. Výhodou tohoto je, že pokud chce e-shop nějakého dopravce dočasně na Zboží.cz vypnout, stačí ho odebrat z administrace bez nutnosti upravovat XML feed.

Dopravu zdarma lze jednoduše uvést takto: <DELIVERY_PRICE>0</DELIVERY_PRICE>

Pokud pro položku není dobírka možná, <DELIVERY_PRICE_COD> by nemělo být u položky uvedeno.

Značku DELIVERY je možné u položky v XML feedu opakovat tolikrát, kolik možností dopravy lze pro tuto položku použít.

Pokud mezi podporovanými dopravci postrádáte nějakého dalšího, napište nám na zbozi@firma.seznam.cz. Podmínkou pro přidání nového dopravce je, aby působil na celém území České republiky. Přidat je též možné novou síť výdejních míst, za stejné podmínky celostátní působnosti.

Nastavení výdejních míst

Informace o možnostech osobního vyzvednutí u položky lze uvést rovněž prostřednictvím značky DELIVERY. Ta musí mít tuto strukturu:

<DELIVERY>
<DELIVERY_ID>ZASILKOVNA</DELIVERY_ID>
<DELIVERY_PRICE>75</DELIVERY_PRICE>
<DELIVERY_PRICE_COD>90</DELIVERY_PRICE_COD>
</DELIVERY>

DELIVERY_ID – identifikátor podporované sítě výdejních míst
DELIVERY_PRICE – cena s DPH za vyzvednutí položky při platbě předem
DELIVERY_PRICE_COD – cena s DPH za vyzvednutí položky při platbě dobírkou

Používané sítě výdejních míst nezapomeňte nastavit také v administraci.


Pokud bude e-shop pouze posílat síť výdejních míst v XML feedu, ale nebude mít tuto síť přidanou i v administraci, informace se na Zboží.cz nezobrazí. Výhodou tohoto je, že pokud chce e-shop nějakou síť výdejních míst dočasně na Zboží.cz vypnout, stačí ji odebrat z administrace bez nutnosti upravovat XML feed.

Vyzvednutí zdarma lze jednoduše uvést takto: <DELIVERY_PRICE>0</DELIVERY_PRICE>

Pokud pro položku není dobírka možná, <DELIVERY_PRICE_COD> by nemělo být u položky uvedeno.

Značku je možné u položky v XML feedu opakovat tolikrát, kolik možností vyzvednutí lze pro tuto položku použít.

V příštím díle se podíváme na to, jak mít správně pojmenované položky v XML feedu.

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích