Kombinovaná reklama v podobě nativního inzerátu působí věrohodněji a dokáže přivést více návštěvníků, kteří mají skutečný zájem o produkt.
O nativním inzerátu v Skliku
Stále častěji se tak potýkáme s pojmem reklamní slepota – lidé mají tendenci reklamu na internetu ignorovat a chtějí hlavně zajímavý obsah. Právě ten může nativní reklama obecně nabídnout. Je totiž druhem placené reklamy, která má za cíl nerušit zážitek návštěvníka. Vizuálně i obsahově zapadá do obsahu webové stránky.
Nativní inzerát v Skliku je nejdostupnější forma nativní reklamy, s širokým zásahem a mnoha možnostmi cílení. Nastavit lze prostřednictvím kombinované reklamy.
Pro Kliniku miniinvazivní a endoskopické léčby zad EuroPainClinics realizovala certifikovaná agentura MarketUP výkonnostní kampaň zaměřenou na akvizici nových potenciálních pacientů. Jako konverze se určilo odeslání formuláře e-konzultace se zdravotnickou dokumentací. Na nativní reklamu se agentura zaměřila z důvodu předpokladu hodnotnější a relevantnější návštěvnosti.
Hypotézy:
Specialisté si pro účely této případové studie stanovili 3 základní hypotézy.
Kombinovaná reklama bude v porovnání s běžnou reklamou dosahovat
- vyššího CTR,
- delší průměrné doby strávené na webu,
- vyššího počtu konverzí.
Jak jsme postupovali
Digitální tým agentury MarketUP rozdělil kampaně zvlášť pro mobil a desktop a sestavy dále podle jednotlivých umístění. Kromě domovské stránky Seznam.cz se na daných doménách mohou zobrazovat reklamy nejen nativně, ale i klasicky textově. A protože se řada inzerentů zaměřuje primárně na domovskou stránku Seznam.cz, rozhodli se vyzkoušet cílení na ostatní umístění. Na ně jsme se dostali za 40 % CPC oproti úvodní stránce Seznam.cz při zachování skvělého konverzního poměru a CTR.
Jaké byly výsledky
Nativní reklama byla z hlediska generování konverzí v pořadí třetím nejsilnějším kanálem z celého kampaňového portfolia. Oproti bannerové reklamě dosahovala nativní reklama vyššího CTR (+18 %), doby strávené na webu (+46 %) i konverzí (5,5× více). Cena za konverzi byla přitom srovnatelná s ostatními kanály. Nejlepších výsledků z hlediska umístění dosahovaly kampaně na Novinky.cz a Seznamzpravy.cz.
Proč používat nativní reklamu
- Dokáže přinést větší hodnotu (kvalitu prokliku), jelikož k akci uživatele dovedla informace a ne pouze samostatný grafický nebo textový podnět.
- Reklama působí věrohodněji. Neplatí na ni bannerová slepota – vyšší šance, že ji člověk proklikne.
- Je vhodná pro komunikaci složitějších produktů – sdělíte uživateli informace, které se do běžné reklamy nevejdou.
O EuroPainClinics
je značka reprezentující síť nezávislých zdravotnických pracovišť specializujících se na miniinvazivní a endoskopickou léčbu zad. V České republice pod touto značkou působí Klinika miniinvazivní a endoskopické léčby zad v Praze poskytující precizní diagnostiku a léčbu chronické bolesti zad nejčastěji spojené s bolestí bederní páteře. Svým specifickým zaměřením je jediným pracovištěm tohoto typu v ČR.
O agentuře MarketUP
Jsme digitální agentura s otevřenou myslí a byznysovým srdcem. S klienty si stanovujeme náročné cíle, které se nám daří plnit. Nabízíme komplexní online marketingové služby, které jsou vždy kombinací kreativy, videprodukce, mediálního plánování, realizace digitálních kampaní a reálného dopadu na prodejní výsledky a povědomí o značkách.
Za celý tým Sklik
Martin Mašek