Jak na Zboží.cz: Reklamní bannery na Zboží.cz

Veronika Geltner 19. listopadu 2018

Desátý díl seriálu Jak na Zboží.cz se věnoval sdílením zkušeností zákazníků s nakupováním na internetu. Teď si vysvětlíme, jaké jsou na nákupním rádci možnosti grafické reklamy.

E-shopy mohou na Zboží.cz inzerovat nejenom v přehledu obchodů v produktovém detailu a ve výpisu samostatných nabídek, ale také prostřednictvím reklamních bannerů. K dispozici jsou dva formáty – pro stolní počítače a mobilní zařízení. Ze statistik vyplývá, že tyto formáty mají velmi dobré click-through rate neboli míru prokliku (CTR).

V obou případech je možné cílit podle chování uživatele, tedy behaviorálně.

Obchody mohou prostřednictvím bannerů na Zboží.cz připomenout jejich nabídky uživatelům a podpořit prodeje vlastních typů produktů. Výhodou je, že se na rádci pohybují lidé, kteří chtějí nakupovat. Je vhodné je oslovit buď s nabídkou už zavedeného, nebo úplně nového produktu.

Aby se bannery na rádci zobrazovaly, je možné vytvořit si reklamní kampaně v adminu Skliku, programaticky nebo přímo u obchodníka. Na Zboží.cz se mohou objevovat jak klasické bannery, tak i produkty dynamického retargetingu.

Jaké máme reklamní formáty

1) Rectangle (velikost: 970×310 pixelů)

Zásah webu: 23 % (podíl počtu reálných návštěvníků stránky vůči jejich celkovému počtu na českém internetu).

Umístění: Bannery se zobrazují dole na všech stránkách na Zboží.cz, kromě homepage a stránek značek nabízejících své produkty na nákupním rádci. Neprodávají se do mobilních zařízení.

Jsou vhodné pro: Poutavou nabídku se zajímavým nápadem, která zaujme, a obecně pro výkonové kampaně.

Cílení: Behaviorálně.

Technická specifikace »

2) Mobilní square (velikost: 300×300 pixelů)

Zásah webu: 13,6 %.

Umístění: Objevuje se dole na stránce ve výsledcích hledání, v kategoriích a také v detailu produktu pod seznamem obchodů.

Vhodné pro: Upoutání pozornosti.

Cílení: Behaviorálně, podle zařízení nebo kategorií.

Technická specifikace »

Jak na nastavení v reklamním systému Skliku

Sklik umožňuje vybrat si v obsahové síti web, jeho část, subdoménu nebo i konkrétní stránku, kde se má inzerce zobrazovat.

V konkrétní sestavě přejděte na záložku „Umístění“ a klikněte na ikonu „Přidat Umístění“.

To se dá i kliknutím na „Kampaň“, kdy navíc vyskočí okno s výběrem sestav – vyberte si a jděte na „Vytvořit ve vybrané sestavě“.

V detailu zvolené sestavy pak pod záložkou „Umístění“ uvidíte, kolik měla vaše reklama na každé stránce zobrazení, prokliků atd. Dají se libovolně přidávat nebo vyloučit weby, subdomény nebo i konkrétní stránky z obsahové sítě. U nich je možnost nastavit rozdílné cost per click neboli cenu za kliknutí (CPC).

Poté zapište vybraný reklamní prostor do žlutého pole a klikněte na „Přidat zvolená Umístění“. Pokud vyberete „Zbozi.cz“, pokryjete reklamou celý web nákupního rádce. V případě, že chcete, aby se reklama zobrazovala jen v konkrétní kategorii, zapište specifické umístění (např. „zbozi.cz/elektronika“).

Příklady umístění:

„zbozi.cz“ (homepage Zboží.cz)

„zbozi.cz/elektronika“ (obor)

„zbozi.cz/elektronika/tv-a-audio-video“ (nadkategorie)

zbozi.cz/elektronika/tv-a-audio-video/televizory“ (kategorie)

„zbozi.cz/vyrobek/samsung-ue55mu6172“ (detail produktu)

Cílení na umístění je detailně popsáno v nápovědě Skliku.

Více informací o propojení Zboží.cz a reklamního systému Sklik přinese příští díl našeho seriálu.

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích