Rozšiřujeme zásah kampaní díky významové shodě
Klíčová slova ve volné shodě se nyní zobrazí i na dotazy, které jsou k nim synonymem nebo se jedná o obdobné dotazy. S touto novinkou teď ve vyhledávání oslovíte ještě více potenciálních zákazníků.
Frázová shoda se využívá pro přesnější oslovení uživatelů, protože vyžaduje, aby se klíčové slovo shodovalo s vyhledávaným dotazem v pořadí slov, tvarem a diakritikou. Poslední zmíněnou podmínku nově upravíme tak, abyste ve vyhledávání oslovili více potenciálních zákazníků.
Od 12. listopadu měníme fungování frázové shody. Frázová shoda nadále vyžaduje, aby klíčové slovo nacházelo v uživatelském dotazu celé a všechna slova byla ve stejném tvaru (pádu). Nově frázová shoda nebude vyžadovat shodu v diakritice.
Pojďme si to ukázat na příkladu:
Klíčové slovo | Příklady dotazů, které klíčové slovo spouští | Příklady dotazů, které klíčové slovo budou spouštět od 12. 11. navíc | Příklady dotazů, které klíčové slovo ani od 12. 11. nespustí |
---|---|---|---|
Plastové bazény |
plastové bazény plastové bazény levně levné plastové bazény |
plastove bazeny levne plastove bazeny |
plastový bazén plastové levné bazény bazény pvc bazény |
Plastove bazeny | Plastove bazeny | plastové bazény | plastovy bazen |
Nemalá část uživatelských dotazů je položena do vyhledávače bez háčků, čárek, často jen částečně (někteří uživatelé nemohou na klávesnici najít třeba písmeno ň).
Mnoho inzerentů pak pro maximální zásah zadává u klíčových slov i varianty slov bez diakritiky. Takové nastavení je pracnější, importované soubory jsou větší, práce s exportovanými kampaněmi náročnější. Těmto inzerentům zjednodušíme práci.
Inzerentům, kteří u frázové shody varianty klíčových slov bez diakritiky nezadávali, nově u frázové shody rozšíříme zásah a pomůžeme tak oslovit více relevantních zákazníků (v řádu jednotek procent).
Nad inzercí máte plnou kontrolu a můžete si nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Chování vylučující frázové shody zůstává a nežádoucí spojení je možné vyřešit vyloučením jednoho slova.
Příklad:
Využíváte klíčové slovo „řada” a nechcete se zobrazovat na dotaz obsahující rada. V takovém případě je třeba vyloučit – „rada”. Sklik pak klíčové slovo nebude zobrazovat na žádné spojení, které toto slovo obsahuje.
Připomínáme, že vyloučit slovo ve frázové shodě v podobné situaci bylo potřeba i dosud, pokud využíváte volné shody.
Chování přesné shody se nijak nemění. Přesný popis všech používaných shod klíčových slov najdete v nápovědě.
Za celý tým Skliku David Velechovský a Martin Lohner