31. 1.

Sklik reaguje na růst podílu mobilních zařízení

Sklik umožní jednoduše nastavit cenu za klik pro jednotlivé typy zařízení systémem cenových multiplikátorů. Reagujeme tak na 42% podíl zobrazení reklam na mobilních zařízení v obsahové síti, který neustále roste, stejně jako konverzní poměr s meziročním zvýšením až o 81 %.

V minulosti inzerenti často omezovali zobrazení na mobilních zařízeních. V současnosti je však situace hodně odlišná kvůli výraznému zvýšení podílu mobilní návštěvnosti. Zásadní je také změna v používání mobilních telefonů, protože ještě větší nárůst zaznamenal konverzní poměr mobilních zařízení – lidé  již zcela přirozeně nakupují z mobilu.

  • Počet mobilních vyhledávání na Seznamu trvale roste. Počet kliků na Sklik ve vyhledávání na mobilních telefonech byl v roce 2018 2,3× vyšší než v roce 2016.
  • V Q4 2018 bylo na mobilech uskutečněno 27 % všech prokliků ve vyhledávání na Seznamu.
  • V obsahové síti Skliku bylo v Q4 loňského roku 42 % všech reklam zobrazeno na mobilních telefonech. Na nejnavštěvovanějším zpravodajském webu Novinky.cz pak tvoří mobilní návštěvnost až 40 %, na webech Proženy.cz až 39 %, Super.cz až 41 % a na Sport.cz dokonce až 45 %. S vypnutým mobilem se o tuto část zákazníků připravujete.
  • Během večerů, víkendů, letních prázdnin nebo svátků podíl mobilní návštěvnosti roste ještě víc. Víkendy a večerní hodiny pracovních dní dosahují běžně + 10 procentních bodů podílu, Vánoce dokonce + 15 až 20 procentních bodů podílu.

Mobil už dávno není o tom, že na něm lidé vyhledávají pouze informace a nákup později dokončí v klidu domova na stolním počítači. Díky rychlejšímu internetu, větším obrazovkám dnešních chytrých telefonů, mobile friendly webům a obecně vyšší důvěře uživatelů a jejich ochotě dokončit celou objednávku na mobilu, vzrostl konverzní poměr na mobilních telefonech v porovnání s rokem 2017 o 81 % (oproti růstu konverznímu poměru na počítačích). Podle našich interních dat jsou dnes ve vyhledávání tyto konverzní poměry téměř srovnatelné.

Ode dneška můžete nastavovat procentuální úpravu CPC pro každý typ zařízení na úrovni kampaně. Nově tak můžete reflektovat výkon jednotlivých typů zařízení jednoduše bez nutnosti tvořit kopie kampaní pro jiná zařízení.

Přechod na nový způsob práce se zobrazením na zařízeních zahrnuje kromě nových možností i migraci současných nastavení. Více o způsobu práce s multiplikátorem i o přesném postupu migrace najdete v článku.

Za celý tým Skliku Dušan Šimonovič