25. 2.

Nové statistiky konverzí v Skliku – Cross device

Posouváme reporting konverzí k novému standardu. S využitím nové technologie měření v kombinaci s cross device získáte ucelenější pohled na své transakce.

Koncem minulého roku jsme vás informovali o novém přístupu k výdeji reklamních formátů retargetingových kampaní s podporou našeho cross device řešení. Kromě toho jsme slíbili i navazující kroky vedoucí k dalším inovacím. Jeden z nich jsme pro vás připravili od příštího měsíce.

Cross device konverze

Od 1. 4. 2019 přepínáme stávající měření a ke klasickým konverzím připojíme slibované cross device konverze, díky kterým nyní uvidíte celkový dopad výkonu svých Sklik kampaní.

Co to přesně znamená

Ke standardním konverzím, které počítáme podle klasického atribučního modelu (počítáme konverzi v případě přímé interakce kliku a konverze na stejném zařízení) budeme od 1. 4. 2019 připočítávat i nově spárované konverze, ke kterým došlo na jiném zařízení stejného uživatele, který v rámci 30denního atribučního okna klikl na vaši reklamu.

Jaký mohu očekávat dopad na počty konverzí

Počet nových konverzí se liší podle nákupního chování vašich zákazníků, prodávaného zboží, na poměru opakovaných objednávek či na celkovém nastavení vašeho reklamního online mixu.

Dle našich analýz se celkové navýšení konverzí díky cross device může pohybovat od 0 do 10 %. Větší procento je pak možné očekávat u kampaní, které jsou spíše na začátku nákupního procesu.

Konkrétně může situace vypadat následovně:

Uživatel hledá dětské kolo na mobilním telefonu. Proklikne Sklik reklamu prodejce kol a prohlíží si nabídky. Druhý den sedne ke stolnímu počítači, do adresního řádku prohlížeče vypíše URL prodejce, na kterém si včera nabídky prohlížel, a vybrané dětské kolo zakoupí.

V případě, že se jedná o uživatele, který se na obou počítačích přihlásil k službám Seznamu (např. e-mail nebo personalizace na domovské stránce) a máme jeho souhlas s párováním zařízení, spojíme předchozí interakci kliku na reklamu a konverzi připočítáme do statistik kampaně, která návštěvníka na web přivedla předtím.

Za celý tým Skliku Jakub Novotný a Martin Lohner