Od 1. října 2019 upravujeme chování frázové shody. Nově se budou slova v této shodě vztahovat i na dotazy, které obsahují slova v jiném tvaru, než jak jsou formulovaná klíčová slova. Podívejte se, jak se nově bude frázová shoda chovat.
Na začátku příštího měsíce se budou klíčová slova ve frázové shodě zobrazovat i lidem, kteří hledali slova jinak vyskloňovaná a v jiném čísle (jednotném, množném).
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2019/09/tabulka-592x185.png)
Co změna přinese
Nebude potřeba zadávat relevantní klíčová slova ve frázové shodě ve všech možných tvarech, ve kterých je může potenciální zákazník vyhledávat. Takové nastavení je pracnější, importované soubory jsou větší a práce s exportovanými kampaněmi náročnější. Tímto vám zjednodušíme práci.
Inzerentům u frázové shody rozšíříme zásah a pomůžeme jim oslovit více relevantních zákazníků (v řádu jednotek procent).
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2019/09/3-fraze-592x333.png)
Co když má skloňované slovo jiný význam
Nad inzercí máte plnou kontrolu a můžete si nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Chování vylučující frázové shody zůstává a nežádoucí spojení je možné vyřešit vyloučením jednoho slova.
Příklad:
Využíváte klíčové slovo „byty” a nechcete se zobrazovat na dotaz obsahující být. V takovém případě je třeba vyloučit – „být”. Sklik pak klíčové slovo nebude zobrazovat na žádné spojení, které toto slovo obsahuje.
Připomínáme, že vyloučit slovo ve frázové shodě v podobné situaci bylo potřeba i dosud, pokud využíváte volné shody.
Chování přesné shody se nijak nemění. Přesný popis všech používaných shod klíčových slov najdete v nápovědě.
Za celý tým Skliku David Velechovský a Martin Lohner