17. 10.

Co se stalo s dynamickým retargetingem?

Mnozí z našich inzerentů se setkali v minulých týdnech s poklesem výkonu kampaní s dynamickým retargetingem, a následně s doporučeními od konzultantů a obchodních zástupů Seznamu, jak situaci řešit. Co se stalo, bychom rádi v následujícím článku vysvětlili.

V týdnu od 9. září začal klesat počet zobrazení kampaní s dynamickým retargetingem. Odhalení příčiny chyby a její vyřešení trvalo až do konce září. Oprava předpokládala, že se kampaně, které zaznamenaly pokles zobrazení, postupně vrátí na původní hodnoty. Protože však poklesem zobrazení byla ovlivněna zpětná vazba kampaní, některé se na původní hodnoty bohužel dosud nevrátily.

Aby se takové kampaně mohly nadále zobrazovat s plným výkonem, existují nyní dvě možnosti:

  • Vytvořit kampaň novou, která nebude zatížená chybou z minulosti. Pomocí kopírování kampaní lze tento krok provést za jednu minutu. Statistiky za starou a novou kampaně je však následně třeba sečíst, případně novou kampaň pojmenovat stejně jako tu původní, aby se vám hodnoty sečetly v Google Analytics.
  • Dočasně zvýšit maximální cenu za proklik v kampani s dynamickým retargetingem na alespoň dvojnásobek. Díky principu second-price se skutečná cena za proklik bude blížit spíše původní průměrné CPC, než že byste skutečně zaplatili násobně tolik, ale díky vyšší nabídce se kampaň dostane zpět do aukce. Cenu za proklik můžete po pár dnech opět snížit.

Abychom vám pomohli co nejdříve napravit pokles kampaní s dynamickým retargetingem, předávali jsme doporučení dotčeným inzerentům adresně prostřednictvím obchodních zástupců.

Zároveň usilovně pracujeme na tom, aby se podobná chyba v budoucnosti neměla šanci opakovat.

Za způsobené komplikace se všem našim inzerentům omlouváme.

Připomínáme, že vliv na výdej cílené reklamy dále měl a bohužel stále má prohlížeč Firefox, který blokuje měřicí cookies a velikost reklamního prostoru je ovlivněna i garantovanou reklamou, která má v září vyšší podíl.

Tým Skliku