V pořadí pátý ročník konference Seznam.cz forum 2019 se uskutečnil 19. 9. v Divadle Archa. Řeč byla nejen o buzzwordech, ale i o aktuálních trendech v digitálním světě. Kromě marketingově komunikačních a mediálních témat se mluvilo o hoaxech, fake news nebo objektivním i dezinformačním zpravodajství.
Právě autorem přednášky o dezinformacích byl Josef Šlérka, český sémiotik a ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Svůj pohled na téma odkryl v povídání s názvem Atlas konspirací.
Kvalita a transparentnost jsou hlavními směry programmaticu v Seznamu. Proč programmaticu klienti stále nedůvěřují, vysvětlil Ondřej Kacbal.
Marketéři generace Y mají nejmenší důvěru v rovnováhu online a offline mediamixů. Tomáš Pflanzer, CEE digital director, poskytl svůj pohled podpořený nejnovějšími studiemi a čísly.
Eva Kouřilová a Milan Černík, konzultanti mediálního plánování Seznam.cz, shrnuli, jak je v komunikaci důležitá synergie, a nejlépe, pokud ji dokážete změřit. Prozradili ale, že dle výzkumu si dopad kampaní na značku měří pouze 58 % marketérů.
Význam mobilní reklamy neustále roste. Petra Keratová, konzultantka mobilní reklamy Seznam.cz, radí: „Pokud inzerujete na mobilech, vytvořte si responzivní web a nezapomínejte, že 30 % konverzí z Skliku přichází právě z telefonů.“ Zároveň představila, jakým nástrahám se vyhnout a jak kampaně budovat co nejefektivněji.
Proč by lidé měli věřit politickému marketingu a sloganům? O tom, že marketing je atraktivně řečená pravda, mluvil Oto Klempíř, zkušený matador kreativy z digitální agentury YDEAL.
Martin Jirman, sales manager v Adform, mluvil o správném zužitkování dat. Díky svému talentu pro stand up comedy show navíc pojal faktické téma zábavnou formou, což mělo velký úspěch. Mimo jiné zmínil, že výhody dynamické reklamy lze využít i v přímém nákupu.
Jaké ingredience vybrat, když mícháte data v cílené reklamě, a jak z nich namixovat chutný datový koktejl, vysvětlil Martin Jandora, specialista DMP ze Seznam.cz.
Když se sejdou klient, mediálka i kreativka u jednoho stolu, dokáží zvýšit prodeje o 30 %. To ukázali na kampani pro Krušovice Katka Nejedlá z AdExpres a Ondra Vataščin z agentury Isobar.
Jak jednoduché je změnit leták na banner, vysvětlil Pavol Lukáč, manažer týmu konzultací display reklamy Seznam.cz. Během své přednášky několikrát zdůraznil, aby klienti experimentovali, nezapomínali na zásah, mobil a cílení. Důležité je ale „nepřecílit“ a využívat jak programmatic, tak vizibilní formáty v přímém a ověřeném prostředí.
Konferenci jsme pak zakončili neformálně. Hosté mohli u občerstvení probrat své poznatky nejen mezi sebou, ale i s řečníky.
Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se na viděnou zase na dalším ročníku.
Tým Seznam.cz