Případová studie: Nativní reklama pro EuroPainClinics
Kombinovaná reklama v podobě nativního inzerátu působí věrohodněji a dokáže přivést více návštěvníků, kteří mají skutečný zájem o produkt.
Agentura Taste Sun, další vítěz Sklik výzvy pro Certifikované agentury, se s námi podělila o své vítězné tipy pro práci s Sklikem. Pojďme se společně podívat na jejich doporučení, jak pracovat v obsahové i vyhledávací síti.
Pomocí retargetingových seznamů oslovujete v obsahové síti ty uživatele, kteří spadají do Vámi předdefinovaného seznamu. Standardně se publika vytváří na základě návštěvy webu či jeho konkrétní sekce. Projevili ale skutečně všichni uživatelé, kteří tuto podmínku splnili, zájem o Váš produkt? Je Vám asi jasné, že to nemusí být pravidlem.
Projděte si v Google Analytics chování všech uživatelů na webu ve srovnání s konvertujícími a hledejte rozdílné vzorce chování. Strávili konvertující uživatelé na webu delší dobu, prošli si více stránek nebo splnili jinou mikrokonverzi? Zvažte nasazení mikrokonverze na tuto libovolnou událost skrze GTM.
Mikrokonverze je akce, kterou uživatel provede na webu a na jejím základě si v GTM můžete do Skliku spustit měření buď speciálního konverzního kódu anebo upraveného retargetingového kódu.
Pokud využijete speciální konverzní kód, můžete publika definovat na základě této konverze. V takovém případě je potřeba počítat s tím, že metrika konverze v Skliku se vám většinou výrazně navýší a nebude odpovídat počtům hlavní konverze. Pokud využijete pro tvorbu seznamů cestu retargetingového kódu, spustí se po uživatelské akci v GTM speciálně upravený retargetingový kód. Tento kód přidá do změřené URL adresy navštívené stránky podvržený speciální parametr. Na základě výskytu tohoto parametru pak můžete vytvořit specifické publikum, které provedlo vámi sledovanou mikrokonverzi.
Doporučujeme otestovat běžně cílené retargetingové kampaně na kampaně s vyloučenou nekvalitní návštěvností a bedlivě sledovat výsledky.
Při zakládání kampaní pravděpodobně nikdy neobsáhnete všechna klíčová slova, která budou konverzní. Odhalili jste při procházení vyhledávacích dotazů takové výrazy, které ještě nemáte přidané jako klíčové slovo, ačkoli přináší konverze? Přicházíte tím o možnost kontroly nad daným výrazem. Pokud vyhledávací dotaz přidáte jako klíčové slovo, můžete dosáhnout většího počtu konverzí za lepší cenu.
Zdá se vám identifikace konverzních dotazů jako zdlouhavá mravenčí práce? Nemusíte zoufat, díky následujícímu postupu to zvládnete na pár kliků:
V případě, že využíváte specifické cílení, například přesné shody klíčových slov, kampaně zachytí jen limitovaný objem vyhledávacích dotazů. To je sice spjato se snížením nákladů, ale také se zúžením trhu, který vaše kampaně zvládnou obhospodařit. Kde tedy získat nové vyhledávací dotazy bez zapracování volné shody? Skvělým pomocníkem může být návrh klíčových slov. Osvědčil se nám následující postup:
Věříme, že vám naše tipy pomohou usnadnit práci stejně, jako si ji při své každodenní práci s účty usnadňujeme my.
Autor článku: Veronika Maryníková, PA Specialist, Taste Sun