Dnes, 5. března, spouštíme podcast s názvem Nejen o reklamě. Věnujeme se v něm aktuálním tématům reklamního trhu, trendům a výhledům do budoucnosti. V diskuzním formátu budou vystupovat odborníci nejen ze Seznamu, ale i z agentur a jednotliví zadavatelé. Podcast je k poslechu na Sblogu a postupně se objeví i na platformách Spotify a Apple Podcasts. Nová epizoda bude vycházet každý čtvrtek.
Tvorbou podcastů reagujeme na zvyšující se popularitu tohoto formátu a poptávku po odborném obsahu. „Seznam.cz se nachází ve specifickém postavení, kdy je zároveň technologickou firmou, publisherem a částečně i reklamní agenturou. Ve firmě tak pracují desítky až stovky odborníků, kteří mají trhu co říct. Rádi bychom tímto způsobem nechali nahlédnout pod pokličku naší práce s reklamou, představili naše odborníky a jejich prostřednictvím i směr, kam se česká reklamní a digitální scéna ubírá. Externí hosté pak přidávají kontext a pohled z jiné perspektivy,“ říká Jiří Herian, vedoucí marketingového oddělení Seznam.cz, který je i prvním hostem podcastu.
První série podcastu má deset dílů a vycházet bude každý čtvrtek. Jednotlivé epizody najdete na Sblogu a také na Spotify a v Apple Podcasts. Hosty podcastu budou např. produktový manažer Skliku Martin Lohner, manažerka reklamních systémů Martina Tršová, programmatic manažer Jakub Novotný, ale i externí hosté. Moderátorem podcastu je Martin Jandora, DMP specialista z divize Reklamy, který je pravidelným přednášejícím seznamáckých konferencí.
„Posluchači se mohou těšit na skvělé hosty, kteří se rozpovídali nejen o odborných tématech, ale prozradili i něco o své profesní cestě nebo o tom, co je baví, když právě nepracují,“ prozradil Martin.
K nejposlouchanějším podcastům v České republice patří ty zpravodajské. Jsou to například Vinohradská 12, Studio N nebo Host Lucie Výborné. Čím dál častěji se však v žebříčku oblíbených objevují také formáty od populárních influencerů – třeba Linka od Terezy Salte a Kovyho, Nikolásky od Shopaholic Nicole či Nastav duši od Weef.
„Vypadá to, že zažíváme zlaté časy podcastové doby. Nejenže zavedené značky, média a známé osobnosti objevili podcast jako další formu komunikace se svým publikem, ale narůstá i počet nezávislých show, které díky nízkým vstupním bariérám produkují i lidé, kteří dosud nebyli mediálně aktivní. K dalšímu rozvoji by mohlo přispět i vyřešení monetizace podcastů, který se zatím omezuje na namlouvané sponzorské spoty nebo finanční příspěvky od posluchačů,” konstatuje Michaela Svobodová, která stojí za zrodem myšlenky a produkcí podcastu Nejen o reklamě.
V dalších plánovaných sériích se otevírá prostor i pro další témata, ve kterých je Seznam silným hráčem, např. HR, marketing nebo projekty Seznamu, jako jsou Mapy.cz nebo Seznam.cz Vyhledávání.