Přichází nový odborný podcast Seznamu – Nejen o reklamě

Michaela Svobodová 5. března 2020

Dnes, 5. března, spouštíme podcast s názvem Nejen o reklamě. Věnujeme se v něm aktuálním tématům reklamního trhu, trendům a výhledům do budoucnosti. V diskuzním formátu budou vystupovat odborníci nejen ze Seznamu, ale i z agentur a jednotliví zadavatelé. Podcast je k poslechu na Sblogu a postupně se objeví i na platformách Spotify a Apple Podcasts. Nová epizoda bude vycházet každý čtvrtek.

Tvorbou podcastů reagujeme na zvyšující se popularitu tohoto formátu a poptávku po odborném obsahu. Seznam.cz se nachází ve specifickém postavení, kdy je zároveň technologickou firmou, publisherem a částečně i reklamní agenturou. Ve firmě tak pracují desítky až stovky odborníků, kteří mají trhu co říct. Rádi bychom tímto způsobem nechali nahlédnout pod pokličku naší práce s reklamou, představili naše odborníky a jejich prostřednictvím i směr, kam se česká reklamní a digitální scéna ubírá. Externí hosté pak přidávají kontext a pohled z jiné perspektivy, říká Jiří Herian, vedoucí marketingového oddělení Seznam.cz, který je i prvním hostem podcastu.

První série podcastu má deset dílů a vycházet bude každý čtvrtek. Jednotlivé epizody najdete na Sblogu a také na Spotify a v Apple Podcasts. Hosty podcastu budou např. produktový manažer Skliku Martin Lohner, manažerka reklamních systémů Martina Tršová, programmatic manažer Jakub Novotný, ale i externí hosté. Moderátorem podcastu je Martin Jandora, DMP specialista z divize Reklamy, který je pravidelným přednášejícím seznamáckých konferencí.

„Posluchači se mohou těšit na skvělé hosty, kteří se rozpovídali nejen o odborných tématech, ale prozradili i něco o své profesní cestě nebo o tom, co je baví, když právě nepracují,“ prozradil Martin.

K nejposlouchanějším podcastům v České republice patří ty zpravodajské. Jsou to například Vinohradská 12, Studio N nebo Host Lucie Výborné. Čím dál častěji se však v žebříčku oblíbených objevují také formáty od populárních influencerů – třeba Linka od Terezy Salte a Kovyho, Nikolásky od Shopaholic Nicole či Nastav duši od Weef.

„Vypadá to, že zažíváme zlaté časy podcastové doby. Nejenže zavedené značky, média a známé osobnosti objevili podcast jako další formu komunikace se svým publikem, ale narůstá i počet nezávislých show, které díky nízkým vstupním bariérám produkují i lidé, kteří dosud nebyli mediálně aktivní. K dalšímu rozvoji by mohlo přispět i vyřešení monetizace podcastů, který se zatím omezuje na namlouvané sponzorské spoty nebo finanční příspěvky od posluchačů,” konstatuje Michaela Svobodová, která stojí za zrodem myšlenky a produkcí podcastu Nejen o reklamě.

V dalších plánovaných sériích se otevírá prostor i pro další témata, ve kterých je Seznam silným hráčem, např. HR, marketing nebo projekty Seznamu, jako jsou Mapy.cz nebo Seznam.cz Vyhledávání.

Michaela Svobodová
Michaela Svobodová

Content Strategy Manager

Sdílet na sítích