Většina e-shopů se dnes nezapomíná zákazníků po nákupu zeptat, jak byli se službou spokojení. Slyšeli jste ale o podobném dotazování po výběrovém řízení na novou pozici? Tento princip zpětné vazby jsme zavedli do našeho náboru minulý rok a už teď nám nese ovoce v podobě zajímavých nápadů na zlepšení našich výběrových řízení.
Ptáme se všech. I těch, kteří ve výběrovém řízení neuspěli
Zpětná vazba je pro nás důležitá, abychom mohli náš nábor stále zlepšovat. Dokonce nás zajímá i od těch, pro které se dveře výběrového řízení zavřely už v prvním kole. Všech kandidátů na volná místa v Seznamu jsme se od konce loňského roku začali ptát, jak svou zkušenost s českou internetovou jedničkou hodnotí. Ptáme se na jejich názor na naši komunikaci, rychlost reakce, míru informací o probíhajícím náboru, zkrátka na jejich celkovou spokojenost. Základem je otázka, jestli by práci v Seznamu doporučili i svým blízkým.
Hodnocení 0 až 10 hvězd
David Koláček, manažer náboru Seznam.cz, o zpětné vazbě kandidátů mluvil na webináři pořádaném pro HR specialisty a manažery českých firem. Metodika, kterou používáme v HR, se jmenuje NPS, nebo taky cNPS. Představit si pod tím můžete právě onen dotazník z e-shopů, ve kterém dáváte hvězdičky od 0 do 10 a odpovídáte na doplňující otázky.
Z reakcí účastníků webináře se navíc ukázalo, že jsme jedna z mála firem, která se kandidátů na „NPSko“ ptá. To je pro nás obrovská výhoda, která nám umožňuje rychle reagovat na podněty od kandidátů. Tedy vlastně…našich klientů, protože v HR prodáváme produkt, kterým je zaměstnání v Seznamu.
A co nám kandidáti napsali?
Za dobu, kdy se na zkušenost kandidátů s výběrovým řízením ptáme, jsme posbírali několik desítek podnětů. Díky nim jsme zapracovali na našich interních procesech a nastavili jsme si maximálně tři pracovní dny na první osobní reakci s kandidáty. V praxi jsme však mnohem rychlejší, často se s nimi spojíme už v den, kdy pošlou svůj životopis. Rychlost reakce je důležitá, i tak pro nás ale kvalita lidí zůstává na prvním místě. Aktuálně pracujeme na dalším vylepšení kontaktu s uchazeči.
Nábor jede online
Nábor do Seznamu pokračuje i během koronavirové epidemie. Sice ne v takovém množství jako před ní, ale snažíme se. Naprostou většinu výběrových řízení děláme nyní přes video, a i přes počáteční obavy můžu říct, že nám fungují velmi dobře. Navíc se teď ještě více zaměřujeme na oslovování zajímavých lidí z trhu, abychom s nimi byli v kontaktu, kdyby u nich nastala pracovní změna.
Za HR tým, David Koláček