Případová studie Seznam Newsfeed
Přemýšlíte o zapojení do projektu Seznam Newsfeed? V této případové studii zjistíte, co všechno za 2 roky fungování tato služba klientům přinesla, k čemu je dobrá a proč byste ji měli využívat.
Seznam Doporučuje je služba, díky které mohou partneři na svém webu využít doporučovací technologii pro personalizaci obsahu, která nyní úspěšně funguje zejména na domovské stránce Seznam.cz. Cílem služby je pomocí doporučovacího boxíku zlepšit lidem zážitek při čtení webů díky relevantnějšímu obsahu, který reflektuje jejich zájmy. Našim partnerům služba zvyšuje počet zhlédnutých stránek, a tím přináší více peněz ze zobrazené reklamy.
Nasezahrada.com je web zaměřený na pěstitelství a rady zahrádkářům. Naše spolupráce začala v březnu 2019, kdy web procházel redesignem a my jsme dostali za úkol podle grafických návrhů budoucího webu vytvořit návrh vzhledu našeho doporučovacího boxu. A to tak, aby zapadl do nového designu.
Dalším požadavkem partnera na tuto spolupráci bylo, aby se dal box nasadit se spuštěním nové verze jejich webu a zároveň mít k dispozici statistiky boxu.
Celková očekávání byla, že doporučovací box bude uživatelům nabízet relevantní články k těm, které čtou, a tím je udrží déle na webu. Také bylo předpokládáno, že po vyladění algoritmu doporučování bude v boxu nasazena i reklama.
Návrh vzhledu boxu jsme pro partnera vytvořili na základě dodaných podkladů a poté byl odeslán ke schválení. Rozhodli jsme se, že do webu bude nejlépe zapadat box, ve kterém budou články pod sebou s obrázky vlevo. Před samotným nasazením boxu jsme vzhled ještě doupravili podle požadavků partnera. Zároveň jsme společně s partnerem testovali a ladili RSS se články, které nechali pro box připravit.
Začátkem dubna 2019 byl box spuštěn. Prvotní spuštění bylo pouze na 50 % uživatelů. Tak jsme si mohli porovnat, jak web funguje bez boxu a jak s boxem. Potom, co jsme si ověřili, že box na web působí kladně jsme ho spustili na 100 %. Následně jsme začali testovat základní i pokročilé metody doporučování – například trend, popularitu, pomalé stárnutí článků atd. Vyhodnocením testů jsme zjistili, že na webu nejlépe funguje kombinace pomalého stárnutí a trendu. Tato testování probíhala přibližně do konce června 2019, kdy byl box již vyladěný. Statistiky jsme partnerovi připravili do reportéru, aby si je mohl kdykoli prohlédnout.
Na přelomu srpna a září 2019 byla na web nasazena reklama a znovu probíhalo testování. Tentokrát jsme testovali počet a umístění reklamy. Naším cílem bylo zjistit, jaký počet a jaké pozice reklam partnerovi přinesou nejlepší kombinaci PV na návštěvu a příjmu z reklamy. V polovině října 2019 doběhlo testování. Na základě výsledků byla ponechána pouze jedna reklamní plocha na 4. pozici. Statistiky reklamních pozic partner od začátku viděl v partnerském rozhraní a mohl si i sám vyhodnotit, jak reklama v boxu funguje.
Radek Štěpán: Mé weby jsou díky spolupráci se Seznamem mnohem více na očích
„Portfolio svých webů spravuji a inovuji už více než 7 let. Každým rokem mi stoupaly návštěvy, nicméně za jeden ze zlomových bodů svého podnikání považuji začátek spolupráce se společností Seznam.cz. Díky umístění článků z webů na HP Feedu společnosti se mi rapidně zvýšila návštěvnost a samozřejmě i zisky. Tím pádem se mohu ještě více vložit do zvyšování atraktivity webů a kvality článků. Zajímavou součástí spolupráce je také využívání služby Doporučovací boxík od Seznamu. Jde fakticky o výběr několika nejčtenějších článků, jež se objevují pod konkrétním článkem na mém webu. Čtenáři díky nim zůstávají na webech déle a pročítají si i další obsah. Tím pádem vydrží na webu déle a zpravidla se pak vracejí, z čehož mám pak radost já i moji redaktoři.”
Na kompletní případovou studii se můžete podívat zde.
Pokud se chcete dozvědět více, nebo chcete nasadit boxík na svůj web, napište nám na seznam.doporucuje@firma.seznam.cz
Za tým Seznam Partner Kateřina Nosianová