Reklama Skliku se aktuálně vydává přes doménu imedia.cz, na které probíhá přesměrování uživatele na cílovou stránku inzerenta. Koncem srpna 2020 tuto doménu zrušíme a reklama se bude vydávat přes doménu seznam.cz. Z toho důvodu všem inzerentům, kteří měří návštěvnost i v Google Analytics, doporučujeme, aby si přidali filtry, které zajistí, že se část návštěvnosti “neztratí” do referralů.
Důvody, proč se část návštěvnosti v Google Analytics nepřipíše Skliku, ale odkazujícím stránkám, jsme popisovali již předloni.
Aby vám v Google Analytics část návštěvnosti z Skliku opticky nechyběla a tím i konverze, které přivádí, je třeba přidat tyto filtry a to přesně v tomto pořadí:
1) Název filtru: |
2) Název filtru: |
sklik – search |
sklik – content |
Typ filtru: |
Typ filtru: |
Vlastní > Pokročilé |
Vlastní > Pokročilé |
Pole A -> Výpis A |
Pole A -> Výpis A |
Zdroj kampaně: ^s\.seznam\.cz$ |
Zdroj kampaně: ^(c\-(ko|ng)|c)\.seznam\.cz$ |
Výstup do -> konstruktoru |
Výstup do -> konstruktoru |
Název kampaně: sklik-vyhledavani-referral |
Název kampaně: sklik-obsahovasit-referral |
☑ Pole A je povinné |
☑ Pole A je povinné |
☑ Přepsat pole výstupu |
☑ Přepsat pole výstupu |
3) Název filtru: |
4) Název filtru: |
sklik – medium |
sklik – source |
Typ filtru: |
Typ filtru: |
Vlastní > Pokročilé |
Vlastní > Pokročilé |
Pole A -> Výpis A |
Pole A -> Výpis A |
Zdroj kampaně: ^(c\-(ko|ng)|c|s)\.seznam\.cz$ |
Zdroj kampaně: ^(c\-(ko|ng)|c|s)\.seznam\.cz$ |
Výstup do -> konstruktoru |
Výstup do -> konstruktoru |
Médium kampaně: cpc |
Zdroj kampaně: seznam |
☑ Pole A je povinné |
☑ Pole A je povinné |
☑ Přepsat pole výstupu |
☑ Přepsat pole výstupu |
V našem příkladu používáme zdroj kampaně seznam. V případě, že ve vašich kampaních používáte utm_source=sklik, použijte stejný jako ve vašich kampaních. Změna nemá žádný vliv na nastavené automatické tagování.
Videonávod jak nastavit filtry krok po kroku najdete také v původním článku (pozor – místo imedia.cz je třeba nastavovat seznam.cz).
Pokud nemáte v Google Analytics záložní Výběr dat bez filtrů, doporučujeme si jej před přidáním filtrů vytvořit. Původní filtry můžete prozatím ponechat.
Tým Skliku