21. 8.

Upravujeme výdejovou adresu reklamy. Pokud využíváte Google Analytics, upravte si filtry.

Reklama Skliku se aktuálně vydává přes doménu imedia.cz, na které probíhá přesměrování uživatele na cílovou stránku inzerenta. Koncem srpna 2020 tuto doménu zrušíme a reklama se bude vydávat přes doménu seznam.cz. Z toho důvodu všem inzerentům, kteří měří návštěvnost i v Google Analytics, doporučujeme, aby si přidali filtry, které zajistí, že se část návštěvnosti “neztratí” do referralů.

Důvody, proč se část návštěvnosti v Google Analytics nepřipíše Skliku, ale odkazujícím stránkám, jsme popisovali již předloni.

Aby vám v Google Analytics část návštěvnosti z Skliku opticky nechyběla a tím i konverze, které přivádí, je třeba přidat tyto filtry a to přesně v tomto pořadí:

1) Název filtru: 2) Název filtru:
sklik – search sklik – content
Typ filtru: Typ filtru:
Vlastní > Pokročilé Vlastní > Pokročilé
Pole A -> Výpis A Pole A -> Výpis A
Zdroj kampaně: ^s\.seznam\.cz Zdroj kampaně: ^c\.seznam\.cz
Vstup do -> konstruktoru Vstup do -> konstruktoru
Název kampaně: sklik-vyhledavani-referral Název kampaně: sklik-obsahovasit-referral
☑ Pole A je povinné ☑ Pole A je povinné
☑ Přepsat pole výstupu ☑ Přepsat pole výstupu
3) Název filtru: 4) Název filtru:
imedia – medium imedia – source
Typ filtru: Typ filtru:
Vlastní > Pokročilé Vlastní > Pokročilé
Pole A -> Výpis A Pole A -> Výpis A
Zdroj kampaně: ^(c|s)\.seznam\.cz Zdroj kampaně: ^(c|s)\.seznam\.cz
Vstup do -> konstruktoru Vstup do -> konstruktoru
Médium kampaně: cpc Zdroj kampaně: seznam
☑ Pole A je povinné ☑ Pole A je povinné
☑ Přepsat pole výstupu ☑ Přepsat pole výstupu

V našem příkladu používáme zdroj kampaně seznam. V případě, že ve vašich kampaních používáte utm_source=sklik, použijte stejný jako ve vašich kampaních. Změna nemá žádný vliv na nastavené automatické tagování.

Videonávod jak nastavit filtry krok po kroku najdete také v původním článku (pozor – místo imedia.cz je třeba nastavovat seznam.cz).

Pokud nemáte v Google Analytics záložní Výběr dat bez filtrů, doporučujeme si jej před přidáním filtrů vytvořit. Původní filtry můžete prozatím ponechat.

Za odbornou konzultaci při sestavování filtrů děkujeme Markovi Leciánovi.

Tým Skliku