3. 9.

Mobilní „branding“ přichází s novými pravidly

Nepřehlédnutelný pop-up formát si získal vaši přízeň a nebojíte se  jej využít. Aby pro vás práce s touto reklamní plochou byla ještě snadnější a srozumitelnější, připravili jsme pro vás shrnutí nejdůležitějších informací a pravidel používání.

Co je to mobilní „branding“ a kde se s ním setkáte

Tento formát najdete na vyskakovací liště, která se objeví ve spodní straně okna při zobrazení v mobilním zařízení. Důležité je, aby toto okno uživatel mohl vždy jednoduše zavřít. Doporučujeme s mobilním „brandingem“ pracovat velmi opatrně, protože překrývá část obsahu stránky a uživatel jej může vnímat agresivně.

Reklamní plocha mobilního „brandingu“ mívá obvykle velký výkon (CPT), a přesto že jsou uživatelé na tuto plochu v mobilu už celkem zvyklí, doporučujeme je neodrazovat od návštěvy vašeho webu tím, že jim tuto plochu necháte na mobilu vyskakovat stále dokola při každém načtení stránky. Dobré je nechat plochu vyskočit s nějakou vhodnou frekvencí, např. jen jednou za návštěvu. Pro snížení intrusivnosti tohoto formátu můžete také nechat plochu spustit až poté, co uživatel dočte text článku a doscrolluje pod něj.

I mobilní „branding“ má svá pravidla

  • Pro výdej mobilního „brandingu“ se používají samostatné zóny, které jsou vyhrazené pouze pro tuto formu zobrazení reklamy.
  • Název každé zóny používané pro zobrazení reklamy v podobě mobilního „brandingu“ obsahuje klíčové slovo „popup“. Název je možné zadat a upravovat po založení zóny v rozhraní Seznam Partner.
  • Pro mobilní „branding“ jsou povoleny formáty 320 × 100 px (Sklik) a 300 × 100 px (RTB systémy třetích stran) bannerové reklamy. Není povoleno měnit velikost pomocí scale ani reklamu ořezávat. Reklamní plocha by měla být ve vodorovném směru zarovnána na střed displeje.
  • Mobilní „branding“ obsahuje tlačítko pro zavření reklamy, splňující vlastnosti uvedené v části 2. tohoto pravidla. Jinak je grafický styl tohoto prvku na volbě partnera. Zavírací tlačítko je zřetelně viditelné a plně funkční od okamžiku, kdy se reklama zobrazí.

Kompletní pravidla pro tento formát jsou k dispozici v Nápovědě.