20. 1.

Češi se na internetu v roce 2020 zajímali o trendy účesy, venkovní události nebo domácí výrobu roušek, ukazují data Seznam.cz Vyhledávání

Každoročně zveřejňuje česká internetová jednička skokany internetu za uplynulý rok. Čerpá z dat své služby Vyhledávání a jedná se o nejrůznější témata z kategorií osobnosti, události a produkty, která se na internetu v meziročním srovnání vyhledávala výrazně více. Do žebříčků za rok 2020 se dle očekávání propsaly i výrazy týkající se pandemie koronaviru.

„Praktické dotazy směřovaly na trendy účesy roku 2020, domácí výrobu roušek nebo důchodovou kalkulačku pro letošní rok,“ říká Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání, a doplňuje, že v době plné omezení se uživatelé internetu zajímali v rámci volnočasových aktivit zejména o venkovní kulturní a sportovní akce jako svatováclavské slavnosti v Třeboni, o pálení čarodějnic, ale i Mistrovství světa v biatlonu konané v Itálii.

Ze známých osobností zaujaly například herečky Hana Maciuchová či Lucie Benešová a informace o zesnulém herci Janu Skopečkovi. V kategorii zprávy a kauzy pak první tři pozice obsadily volby na post amerického prezidenta, události okolo hrobu Karla Gotta a podzimní zemětřesení na řeckém Samosu.

Již tradičně se uživatelé internetu zajímali o seriálovou tvorbu. Letos zvítězila česká rodinná série Poldové a nemluvně, vztahový televizní seriál Slunečná, ze zahraniční produkce se dařilo francouzskému výpravnému seriálu Versailles.

Kategorii komerční firmy ovládly e-shopy, a to zábavné oblečení Dedoles.cz, lékárna Dr. Max a hobby market Mountfield. Témata týkající se koronavirové krize se nejvíce propsala do žebříčku komerčních produktů, kde hledanost poskočila u dezinfekčního gelu na ruce Sanytol, Nano filtru z nanovláken nebo detoxikačního přípravku Detonic.

Mezi témata, která v uplynulém roce ještě hýbala internetem, se v kategorii ostatní umístily pečicí kameny, tzv. pečáky hranaté, speciální sirtfood dieta, kterou proslavila anglická zpěvačka Adele, nebo informace týkající se štěněte zlatého retrívra.

Petra Dvořáková

PR specialistka